Täysin uusi Volvo S40 - suuren auton edut kompaktissa paketissa

Täysin uusi Volvo S40 - suuren auton edut kompaktissa paketissa Volvo julkistaa ensimmäiset kuvat uudesta Volvo S40 sedan-mallistaan. Volvo malliston "kuopus", S40 ottaa vakaan ja ratkaisevan askeleen. Rohkea sisustus, luokkansa paras turvallisuus ja voimanlähteet, joihin kuuluvat niin viisisylinteriset moottorivaihtoehdot kuin nelivetomahdollisuuskin, varmistavat mallin menestyksen. Täysin uusi Volvo S40 esitellään ensi kertaa Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuussa. Se korvaa nykyisen, vuonna 1995 esitellyn S40 -mallin. Kuopuksen lisäksi S-mallistoon kuuluvat sen isommat sisarukset Volvo S60 ja S80. "Uuden Volvo S40 -mallin myötä kykenemme tarjoamaan asiakkaillemme suuren auton edut kompaktissa muodossa. Niiden, sekä kiehtovan muotoilun ja poikkeuksellisen hyvien ajo-ominaisuuksien ansiosta uusi S40 muodostaa segmenttinsä muille edustajille todellisen haasteen," toteaa Volvo Carsin pääjohtaja Hans-Olov Olsson. Volvo brandin uusiminen on olennainen osa yrityksen strategiaa - on erityisen tärkeää, että malliston alkupään edustaja kiinnostaa nuoria asiakkaita. "Haluamme vetää asiakkaita Volvo -perheen puoleen mahdollisimman varhain, ja uusi Volvo S40 tulee ilman epäilyksen häivää kiinnostamaan nuoria asiakkaita," Hans-Olov Olsson jatkaa. Ulkonäöltään uusi Volvo S40 on kiistatta Volvo, perinteisen muotoilukielen moderni kehitysaste. Sisustus puolestaan edustaa aivan uutta linjaa; automaailman uutuus, vapaasti "kelluva" kojetaulun keskikonsoli luo ylellisen, yksinkertaisen selkeän ja tilavan tunnun. "Kojetaulun keskikonsoli on uuden Volvo S40 -mallin muotoilun tunnus. Sen sijaan, että seuraisimme, mitä kilpailijamme tekevät, pyrimme toimimaan automuotoilun uranuurtajina. On siis huomattavasti arvokkaampaa seurata sitä, mitä muut eivät tee," sanoo Henrik Otto, Design Director, Volvo Cars. Uuden S40 -mallin myötä Volvo jatkaa uudistuksellista, vetolujuudeltaan erittäin kestävän lujateräksen käyttöä. Etuosan uudessa rakenteessa käytetään neljää erityyppistä terästä, jotka toimivat vuorovaikutteisesti taatakseen parhaan mahdollisen suojan autossa matkaaville. "Tavoitteenamme on luonnollisesti se, että uusi Volvo S40 on luokkansa turvallisin auto, tarjoten täsmälleen yhtä korkealuokkaisen turvallisuuden kuin suuremmat Volvo-mallimmekin, mutta kompaktimmassa mittakaavassa," kertoo Hans-Olov Olsson. Uuden Volvo S40 -mallin moottorivalikoima koostuu alkuvaiheessa viisisylinterisistä bensiinimoottoreista, joista tehokkain on 220 hv:n T5, sekä nelisylinterisestä turbodieselistä, jonka teho on136 hv. Vuonna 2004 moottorivalikoimaa laajennetaan nelisylinterisillä bensiinimoottoreilla ja T5-mallista saatavalla AWD-versiolla, joka on varustettu Volvon elektronisella nelipyörävetojärjestelmällä ja kuusiportaisella käsivalintaisella vaihteistolla. Uutta Volvo S40 -mallia tullaan valmistamaan Volvon Gentin tehtailla Belgiassa. Tehtaita muutettiin ja nykyaikaistettiin tätä tarkoitusta varten 340 miljoonalla eurolla. Tuotanto alkaa kuluvana syksynä. Vuonna 2003 uutta Volvo S40 -mallia myydään ainoastaan Ruotsissa. Maailmanmarkkinoille auto lanseerataan alkuvuodesta 2004. Vuoden 2004 myyntitavoite on 70 000 autoa, joista 20 000 on kaavailtu Yhdysvaltojen markkinoille, jotka ovat suurin yksittäinen markkina-alue uudelle Volvo S40 -mallille. Uusi Volvo S40 on ensimmäinen Volvo malli, jossa käytetään yhtenevää tekniikkaa muiden tulevien mallien kanssa. Seuraavana vuorossa on V40 mallin seuraaja, Volvo V50 -malli, joka tullaan näkemään näyttelytiloissa vuoden 2004 alkupuoliskolla. 26.8.2003 / 8.9.2003 www.media.volvocars.com (kuvat) Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=29529 Uusi Volvo S40 -malli lanseerataan lehdistötilaisuudessa Frankfurtissa 8.9.2003 klo 20.00. Voit seurata tilaisuutta osoitteessa www.media.volvocars.com, Volvo Cars' Newsroom. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/08/20030908BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/08/20030908BIT00280/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/08/20030908BIT00280/bild.html Pictures