Täysin uusi Volvo S60 ja V60 R-Design – entistä urheilullisempi muotoilu ja dynaamisemmat ajo-ominaisuudet

Volvo esittelee täysin uudet S60 ja V60 R-Design -mallit, joiden muotoilussa on aitoja urheiluautomaisia piirteitä. Autot käyttävät lisäksi erityissuunniteltua alustaa, joka varmistaa, että ajokokemus vastaa mallien dynaamista ulkoasua.

- Täysin uudet S60 ja V60 ovat kaikkien aikojen urheilullisimmat Volvo-mallit. R-Design-kokonaisuus terävöittää niiden ominaisuuksia entisestään. Nämä mallit ovat luonnollinen valinta todellisille autoharrastajille, kertoo Volvon tuotekehityksen varajohtaja Magnus Jonsson.

Urheilullinen, urheilullisempi, urheilullisin – Volvo on varmistanut autojen dynaamisuuden soveltamalla täysin uuden S60 ja V60 R-Design -mallien suunnittelussa kokonaisvaltaista näkemystä, johon liittyen muotoilu ja alusta on kehitetty rinnakkain.

- Nämä autot on suunniteltu erityisesti asiakkaille, jotka haluavat lyödä autoon oman leimansa. Haluamme R-Design-versioilla lähestyä nuorempaa kohderyhmää. Odotamme, että 10 prosenttia kaikista S60- ja V60-asiakkaista valitsee R-Design-vaihtoehdon, jos se on kyseisillä markkinoilla saatavilla. Ja haluamme, että yli kolmasosa näistä asiakkaista siirtyy autojemme käyttäjiksi kilpailevien merkkien parista, Magnus Jonsson sanoo.

Volvon alusta-asiantuntijat ovat ottaneet merkittäviä askeleita eteenpäin kohti entistä jännittävämpää ajokokemusta.

- R-Design-alustassa ohjausta, ketteryyttä ja yleisvaikutelmaa on terävöitetty entisestään täysin uuden S60:n ja V60:n dynaamiseen alustaan verrattuna, kertoo Volvon ajoneuvodynamiikkajohtaja Stefan Sällqvist.

Uudelleen suunniteltu keula
Täysin uudet Volvo S60 ja V60 R-Design -mallit sisältävät useita erityisiä muotoiluratkaisuja sekä matkustamon ulko- että sisäpuolella.
Autoissa on vakuuttava uudelleen suunniteltu keula ja pianon mustalla viimeistelty säleikkö. Urheilullista ilmettä korostavat korin väriset komponentit, mattaviimeistellyt yksityiskohdat sekä edessä ja takana toistuva kuusikulmainen kuvio. Edukseen erottuvat tuplapakoputkenpäät ja viisipuolaiset 18 tuuman alumiinivanteet vankistavat urheilullista yleisvaikutelmaa.
Peruskoriväri on Passion Red, mutta Volvo S60 ja V60 R-Design -malleihin on saatavana myös seitsemän muuta korivärivaihtoehtoa.

Urheilulliset istuimet uudella tyynyosalla
Kuljettaja ja etumatkustaja istuvat urheilullisissa istuimissa, joissa S60- ja V60-malleista tuttu selkänoja yhdistyy täysin uuteen tyynyosaan. Sivutukea on aikaisempaa enemmän.

- Istuintyyny muotoutuu vartalon mukaan ja on miellyttävän tukeva. Tästä pitää huolen kahden erikovuisen kerroksen yhdistelmä. Kaikenkokoiset kuljettajat voivat nauttia erinomaisesta sivutuesta, Magnus Jonsson toteaa.

Erityinen nahka-/kangasverhoilu on saatavana offblack- ja ceramic-sävyjen yhdistelmänä tai kokonaan mustana. Molemmat vaihtoehdot sisältävät kontrastitikkaukset. Matkustamossa on myös erityinen R-Design-ohjauspyörä ja -vaihteenvalitsin sekä urheilulliset polkimet ja matot.

Julkaisu vuoden 2010 syksyllä
- Täysin uudet S60- ja V60-mallit ovat ensimmäiset autot, jotka hyötyvät uudesta lähestymistavastamme menestyksekkääseen R-Design-varusteluun. Olemme halunneet kehittää yhtenäisen kokonaisuuden, joka yhdistää urheilullisen ulkoasun jännittävään ajokokemukseen. Mallit ovat uusi askel tiellämme kohti autenttista urheilullisuutta, Magnus Jonsson kertoo.

Täysin uusi Volvo S60 ja V60 R-Design esitellään vuoden 2010 syksyllä. Autojen suurimmat markkina-alueet ovat Iso-Britannia, USA (vain S60 R-Design) ja Keski-Eurooppa.

- R-Design-versiot ovat lisänneet autojemme myyntiä ja laskeneet asiakaskuntamme keski-ikää. Uskomme, että täysin uudet S60 ja V60 R-Design -mallit vahvistavat tätä trendiä entisestään, Magnus Jonsson sanoo.

21.9.2010

Lisätietoja:

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

Korkearesoluutiokuvia:

www.media.volvocars.com

www.volvocars.com

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.