Täysin uusi Volvo XC40 Recharge täyssähköauto saapuu Suomeen

Volvon ensimmäinen täyssähköauto XC40 Recharge ennakkoesitellään yleisölle seuraavilla paikkakunnilla:

• TI 4.2. TURKU/KESKUSAUTOHALLI KLO 9-18
  • KE 5.2. TAMPERE/KÄYTTÖAUTO KLO 9-18
  • TO 6.2. JYVÄSKYLÄ/HÄMEEN AUTO KLO 10-20
  • PE 7.2. LAHTI/AUTOSALPA KLO 9-19
  • LA 8.2. HELSINKI/BILIA HERTTONIEMI KLO 10-16
  • SU 9.2. VANTAA/BILIA KAIVOKSELA KLO 11-14
  • KE 12.2. VANTAA/BILIA KAIVOKSELA KLO 8-13

XC40 on Vuoden Auto Euroopassa 2018 ja TM vertailutestin voittaja 2019. XC40 Recharge täyssähköauton esittelyn lisäksi tapahtumassa on koeajettavissa täysin uusi XC40 T5 Twin Engine lataushybridi.

Volvo Car Finland järjestää lehdistötilaisuuden Hilton Helsinki Airportissa maanantaina 10.2.2020.

Sähköauton lisäksi lehdistötilaisuudessa käsitellään Suomen sähköautoilun tulevaisuutta paneelikeskustelun muodossa. Panelisteina toimivat sähköauton latauspalvelu Virran liiketoimintajohtaja Elias Pöyry, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio, Tekniikan Maailman vastaava päätoimittaja Reijo Ruokanen sekä VTT:n johtava tutkija Juhani Laurikko. Lisäksi tapahtumassa on puhumassa Caroline Kjellin (Solution Manager Electric Propulsion, Volvo Cars). Caroline oli mukana esittelemässä Volvon ensimmäistä sähköautoa Los Angelesissa, Yhdysvalloissa lokakuussa.

Lehdistötilaisuus aloitetaan lounaalla klo 11:30, jonka jälkeen klo 13:00 esitellään Volvon ensimmäinen sähköauto XC40 Recharge. Koko tapahtuman ajan klo 17 asti on koeajettavissa muun muassa V60 T6 lataushybridi, XC90 B5 kevythybridi, V90 T8 lataushybridi, S60 T8 lataushybridi, XC60 T8 Polestar Engineered, sekä uusimpana Suomeen saapunut XC40 T5 lataushybridi.

Liitteenä lehdistötilaisuuden ohjelma.

31.1.2020