Tiukka kilpailu Volvo Masters Amateur -paikoista

Kesän Volvo Masters Amateur -kilpailukiertue huipentui jälleen kerran jännittävään Suomen loppukilpailuun Espoon Golfseuran kentällä, jossa 25 finalistia kilpaili kahdesta paikasta Espanjan Aurinkorannalla 29.10.-4.11. pelattavaan loppukilpailuun. Vuosi sitten voitto ratkesi lyönnin erolla, tänä vuonna ero oli vielä pienempi, sillä molemmissa sarjoissa päädyttiin tasatulokseen ja ratkaiseviin tasoitusvertailuihin.

Imatran Golfia edustava Martti Evälahti voitti tasoitussarjan 0-12,4 ja Kokkolan Golfin Jouni Korkia-Aho sarjan 12,5-28. Evälahti pelasi 37 pistettä tasoituksella 4 ja Korkia-Aho 40 pistettä tasoituksella 12,9. - Peli kulki tasaisen varmasti kun aloitukset osuivat hyville paikoille, sanoo kuusivuotiaasta golfia harrastanut 25-vuotias Evälahti. Evälahden takaa Karim Sekkouri nousi lopulta tasapisteisiin 37, mutta sai tyytyä kakkossijaan heikomman tasoituksensa vuoksi. Sekkouri teki kilpailusarjassa kuitenkin suuren vaikutuksen, sillä ex-kiekkoilija on vuoden pelaamisen jälkeen pudottanut tasoituksensa jo lukemiin 10,7 – ja oli karsintakilpailua voittaessaan vielä lukemissa 19. Lohdutusta tuli Blue1-lentoyhtiön sponsoroiman Lapin reissun muodossa, kun Sekkouri voitti lähemmäs lippua-kilpailun. Toisen sarjan voitto ratkesi vielä tiukemman väännön jälkeen kun Jouni Korkia-Aho ja Eeli Jaakkola molemmat pelasivat huipputuloksen 40 pistettä - ja vielä toisiaan kirittäen samassa ryhmässä. - Aivan uskomaton kierros, johon sisältyi taistelua viimeiseen asti, kun avasin ojaan viimeisellä reiällä, mutta tsemppasin itselleni tuplabogin ja yhden pisteen, sanoo Korkia-Aho. - Suuri kiitos tästä kuuluu veljelleni Ari, joka tuli mailapojaksi neuvomaan ja rauhoittelemaan. Volvo Masters Amateur -karsinnnat pelattiin avoimina klubikilpailuina ympäri Suomea. Yhteensä 1100 pelaajaa osallistui 13 kilpailuun. Kansallisen loppukilpailun voittajat matkaavat Espanjan Aurinkorannikolle edustamaan Suomea kansainvälisessä loppukilpailussa. Se ratkotaan La Quintan ja Finca Cortesinin kentillä. Toinen ja ratkaiseva kilpailukierros pelataan tiistaina 4.11. – kaksi päivää sen jälkeen kun maailman huippu-ammattilaiset ovat ratkaisseet Volvo World Match Play –loppukilpailun samalla kentällä. Evälahti tietää jo mitä odottaa. Hän pelasi siellä keväällä ja muistona on upea eagle par 4 –väylällä, kun hän avasi veden yli suoraan greenille. - Finca Cortesin on huippukenttä. Siellä kaikki on tehty viimeisen päälle, sanoo Evälahti. Hertzin sponsoroiman pisin draivi -kilpailun voitti Mika Eerola ja Karim Sekkouri löi voittolyönnin Blue1:n lähemmäs lippua -kilpailussa. VOLVO MASTERS AMATEUR, Suomen loppukilpailu, Espoon Golfseura: Tasoitussarja 1 (0-12,4): 1) Martti Evälahti Imatran Golf 37 2) Karim Sekkouri TGK 37 3) Toni Viitaniemi Tammer-Golf 35. Tasoitussarja 2 (12,5-28): 1) Jouni Korkia-Aho Kokkolan Golf 40 2) Eeli Jaakkola Lakeside Golf Vammala 40 3) Jukka Vehviläinen Tarina 36. 11.9.2009 Lisätietoja: Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325 www.volvomastersamateur.com www.volvocars.fi