Tule mukaan uuden täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin esittelytilaisuuteen

Volvo EX90 esitellään 9. marraskuuta, 2022 kello 16:00 Tukholmassa. Tilaisuus lähetetään suorana myös verkossa.

Volvo EX90 ei ole vain Volvon uusin auto – se edustaa täyssähköisten ja ohjelmistopohjaisten autojen uutta sukupolvea ja Volvon uuden aikakauden alkua.

Tavoitteemme on jo lähes sadan vuoden ajan ollut innovoida ja luoda uusia standardeja ihmishenkien pelastamiseksi. Tämä perintö saa jatkoa Volvo EX90:n kanssa. Tietojenkäsittelytehon ja ohjelmiston ainutlaatuisen yhdistelmän ansiosta Volvo EX90 voi käyttää älykkäitä turvallisuusteknologioita, kuten lidaria ja kuljettajan havainnointijärjestelmää, jotka vievät meitä kohti tulevaisuuden visiotamme, jonka mukaan kukaan ei menehdy tai loukkaannu vakavasti uudessa Volvossa. Volvo EX90 tarjoaa myös uudenlaista yhdistettävyyttä, jonka ansiosta autosta tulee aina vain parempi, turvallisempi ja kuljettajan toiveisiin mukautuvampi ajan kuluessa. EX90:n innovaatiot auttavat kuljettajaa ajamaan ja elämään kestävämmin, ja sen muotoiluratkaisut esittelevät ylpeinä skandinaavisia juuriamme. Volvo EX90 sisältää ominaisuuksia ja palveluita, jotka tekevät ajamisesta, lataamisesta ja auton kanssa elämisestä miellyttävän vaivatonta.

Volvo EX90 on meidän näkemyksemme suuresta sähköisen aikakauden SUV-perhemallista, emmekä malta odottaa sen paljastamista. Esittelytilaisuuden aikana Volvon pääjohtaja Jim Rowan ja muut johtohenkilöt ja asiantuntijat kertovat sinulle Volvo EX90:n tekniikasta, muotoilusta ja muista kohokohdista, jotta pääset tutustumaan autoon syvällisemmin.

Tilaisuutta voi seurata suorana tämän linkin kautta.

Älä jätä tätä tilaisuutta väliin – nähdään 9. marraskuuta.

Tervetuloa!

3.11.2022

Volvo Car Finland

PR & Communications Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Cars vuonna 2021

Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 2,0 miljardia euroa. Tuotot vuonna 2021 olivat 27,0 miljardia euroa, ja maailmanlaajuinen kokonaismyynti käsitti 698 700 autoa.

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista automerkeistä, jonka autoja myydään asiakkaille yli 100 maassa. Volvo Cars on listattu Tukholman Nasdaq-pörssiin lyhenteellä “VOLCAR B”.

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Volvon tavoitteena on olla pelkkien sähköautojen valmistaja vuoteen 2030 mennessä, ja se on sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen tavoitteenaan olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvolla oli vuoden 2021 joulukuussa noin 41 000 kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Yhtiön tuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa, Daqingissa ja Taizhoussa (Kiina). Volvolla on lisäksi tutkimus- ja kehitystyö- sekä muotoilukeskuksia Göteborgissa, Camarillossa (USA) ja Shanghaissa (Kiina).

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.

Pikafaktat