Tuleva Volvo EX90: turvallisuutta ymmärryksen kautta

Jos kysymme keneltä tahansa, mitä heidän mieleensä tulee Volvosta, monien vastaus on turvallisuus. Olemme ylpeitä, että meidät tunnetaan siitä, ja olemme rakentaneet koko merkkimme sen pohjalle.

Meille turvallisuus ei ole markkinointikikka tai pakollinen läpäistävä testi. Se on meidän yrityksemme ydin.

Kuten pääjohtaja Jim Rowan kertoi avauksessaan (katsottavissa TÄÄLLÄ), olemme toimineet autoalalla jo lähes sata vuotta ja luoneet uusia standardeja ja kehittäneet uusia teknologioita, jotka ovat säästäneet lukuisia ihmishenkiä.

Tuleva täyssähköinen SUV-lippulaivamallimme Volvo EX90 paljastetaan 9. päivä marraskuuta, ja se jatkaa vahvaa perintöämme. EX90:n turvallisuusvarusteet ylittävät kaikki edelliset Volvot. Ja näin sen pitääkin olla, sillä vain innovaatio voi viedä meitä eteenpäin ja tehdä elämästä parempaa.

Jatkamme innovointia, kunnes autot eivät enää joudu onnettomuuksiin ja olemme 100-prosenttisesti hiiletön yritys. Kaiken tämän tarkoituksena on suojella ihmishenkiä filosofiamme mukaisesti. EX90 on Volvon uuden aikakauden alku, ja se vie turvallisuuden, laadun ja innovaation tulevaisuuteen.

Inhimillisen kokemuksen ymmärtäminen

Mitä uudelta Volvo EX90 -mallilta voi sitten odottaa? Se on auto, joka on suunniteltu ymmärtämään sinua ja ympäristöä, ja luomaan turvaa sinulle, läheisillesi ja muille tiellä liikkujille. Se myös tulee älykkäämmäksi ja turvallisemmaksi ajan kuluessa, kun se oppii uusista tiedoista ja saa päivityksiä.

Uusimman turvallisuusteknologian kehitys perustuu ihmisen käyttäytymisen ymmärtämiseen ja vuosikymmenien turvallisuustutkimuksiin. Jokainen meistä todennäköisesti kokee vähintään yhden auto-onnettomuuden elämänsä aikana.

Tämä ei ole kritiikkiä: tiedämme, että olet suurimman osan ajasta hyvä kuljettaja, valpas ja valmiina toimimaan tarvittaessa. Mutta me olemme kaikki ihmisiä, mikä tarkoittaa myös tunteita.

Tiedämme, että keskittymisen herpaantuminen ja väsymys ovat osa elämää ja kulkevat mukanamme. Tiedämme, että et ole aina parhaimmillasi. Liikenteessä pahin mahdollinen voi tapahtua muutamassa sekunnissa.

Tavoitteemme on auttaa sinua olemaan parempi kuljettaja ja ehkäistä onnettomuuksia. Volvo EX90 sisältää näkymättömän suojan, joka sisältää uusinta tunnistusteknologiaamme, jonka avulla auto voi tulkita mielentilaasi ja ympäröivää maailmaa.

Väsymättömät anturit

Aloitetaan ulkopuolelta. Huippuluokan anturit, kuten kamerat, tutkat ja LiDAR, jotka saavat tehonsa peruslaskenta-alustasta ja ohjelmistosta, luovat yhdessä 360 asteen reaaliaikaisen näkymän maailmasta.

Anturit eivät väsy tai herpaannu. Ne on suunniteltu reagoimaan, kun itse olet millisekunnin myöhässä. LiDAR havainnoi maantietä päivin ja öin myös suuremmissa nopeuksissa. Se voi nähdä pieniä kohteita satojen metrien päästä antaen enemmän aikaa toimia ja välttää vaaratilanteet.

Kun automme lähtevät maantielle, opimme niiden keräämistä tiedoista. Tutkimusten mukaan Volvon ohjelmisto ja anturit voivat vähentää vakavaan loukkaantumiseen tai kuolemaan johtavia onnettomuuksia jopa 20 prosentilla.

Arvioidemme mukaan voimme parantaa yleistä törmäyksenestotehokkuutta jopa 9 prosentilla, mikä voi johtaa ajan kuluessa miljooniin vältettyihin onnettomuuksiin. Tämä olisi suuri askel turvallisuudelle ja koko ihmiskunnalle.

Tarkkaileva vahti

Näkymätön suoja pitää sinusta huolta myös auton sisätiloissa. Erityiset anturit ja kamerat toimivat Volvon itse kehittämien algoritmien pohjalta ja voivat tunnistaa ja tarkkailla keskittymisesi tasoa. Teknologian ansiosta EX90 voi nähdä, jos olet väsynyt tai jos keskittymisesi herpaantuu, paremmin kuin yksikään aikaisempi Volvo.

Auto varoittaa sinua ensin hienovaraisesti ja tarvittaessa voimakkaammin. Jos pahin mahdollinen tapahtuu ja nukahdat tai sairastut ajon aikana, EX90 pysähtyy turvallisesti ja kutsuu apua.

Paljastamme enemmän yksityiskohtia uudesta täyssähköisestä lippulaivamallistamme tulevina viikkoina ennen maailmanlaajuista julkistusta 9. päivä marraskuuta.

21.9.2022

Volvo Car Finland

PR & Communications Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Cars vuonna 2021

Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 2,0 miljardia euroa. Tuotot vuonna 2021 olivat 27,0 miljardia euroa, ja maailmanlaajuinen kokonaismyynti käsitti 698 700 autoa.

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista automerkeistä, jonka autoja myydään asiakkaille yli 100 maassa. Volvo Cars on listattu Tukholman Nasdaq-pörssiin lyhenteellä “VOLCAR B”.

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Volvon tavoitteena on olla pelkkien sähköautojen valmistaja vuoteen 2030 mennessä, ja se on sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen tavoitteenaan olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvolla oli vuoden 2021 joulukuussa noin 41 000 kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Yhtiön tuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa, Daqingissa ja Taizhoussa (Kiina). Volvolla on lisäksi tutkimus- ja kehitystyö- sekä muotoilukeskuksia Göteborgissa, Camarillossa (USA) ja Shanghaissa (Kiina).

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.