Uusi Kangoo on urheilullisempi ja kehittyneempi

Käytännöllinen ja miellyttävä - Uusi Kangoo on urheilullisempi ja kehittyneempi Renault Kangoo on ollut segmenttinsä markkinajohtaja ensiesittelystään, lokakuusta 1997, lähtien. Nyt Renault jatkaa Kangoo-tarinaa esittelemällä parannuksia, jotka pitävät sen ryhmänsä kärjessä. Uuden Kangoon muotoilu alleviivaa uutuuden henkilöauto-ominaisuuksia sekä pitää yllä sen hyväntuulista olemusta ja painottaa tasokasta laatua. Matkustusmukavuus on parempi kuin koskaan, äänieristykseen on tehty joukko parannuksia, uudet istuimet ja kojelauta vastaavat omalta osaltaan uusitusta mukavuustasosta. Uusi Kangoo tarjoaa aiempaan malliin verrattuna korkeamman turvallisuustason. Uuteen malliin on saatavana mm. uuden sukupolven Bosch 8.0 ABS-jarrujärjestelmä. Auton aktiivinen ja passiivinen turvallisuus sijoittavat sen luokkansa parhaimmistoon. Uusi Proactive-automaattivaihteisto yhdistettynä 1,6-litraiseen 16- venttiilimoottoriin lisäävät ajamisen nautintoa ja vakuuttavaa suorituskykyä. Renault Kangoo Express -malli tarjoaa myös henkilöautomaista ajomukavuutta ja uutta muotoilua pakettiautolla ajavalle. Ensiesittelystään, lokakuusta 1997, lähtien Kangoo on pysynyt kiistämättömästi luokkansa johdossa Euroopassa. Vuoden 2002 loppuun mennessä sitä oli valmistettu noin 1,2 miljoonaa kappaletta, josta noin puolet pakettiautoversiota Kangoo Express -mallia. Kiristyneestä kilpailutilanteesta huolimatta Kangoo-henkilöautolla oli vuonna 2002 Länsi-Euroopassa luokassaan 23,9 prosentin markkinaosuus, mikä tarkoitti lähes 70 000 uutta rekisteröintiä. Kangoo on aina ollut ainutlaatuinen: toimiva, käytännöllinen ja omalla tavallaan vaatimatonkin. Se tarjoaa koko perheelle mukavan tavan matkustaa. Taatakseen edelleen johtoasemansa, jatkuva kehitystyö on tuonut kaikialle autoon lukuisia uudistuksia. Näitä ovat olleet muun muassa myös toiselle sivulle sijoitettu liukuovi (marraskuu 1999), nelivetomalli (syyskuu 2001) ja 1,5-litrainen dCi dieselmoottori (joulukuu 2001). Dieselmallit ovat olleet suosittuja Kangoossa; 56,5 prosenttia Länsi-Euroopassa myydyistä autoista on saanut voimanlähteekseen dieselin. Uuden Kangoon uudistettu etuosa on virtaviivaisempi. Konepellin keskitaitosta on korostettu, puskurit ovat korin väriset, uudelleen muotoillut takavalot sekä jäähdyttäjän uusittu vaakatasoinen säleikkö Renault-tunnuksineen, antavat autolle dynaamisen ilmeen, jonka tunnistaa heti Renault-mallistoon kuuluvaksi. Korinvärinen takapuskuri viimeistelee laadukkaan vaikutelman. Sulavamuotoiset ajovalot ovat pisaranmalliset ja myös takavalot ovat saaneet uuden ilmeen. Tyylikäs matkustamo Matkustamolle on annettu lämpimämpi ja tyylikkäämpi ilme. Uusi kojelauta yhdistää miellyttävän ulkonäön käytännöllisyyteen. Hansikaslokerossa on nyt kansi ja keskikonsolissa mukitelineet. Viisipaikkaisena, kahdella liukuovella ja yhteensä 110 litran kätevillä säilytyslokeroilla (muun muassa lentokonetyyppiset hyllyt) sekä laajalla 650-litraisella matkatavaratilalla varustettuna, uusi Kangoo tarjoaa kaikki tehokkaan ja käytännöllisen auton edut. Istuimet antavat entistä paremman sivuttaistuen ja tarjolla on uusien verhoilukankaiden rinnalla myös nahka-kangas -vaihtoehto. Jälkimmäinen yhdessä nahkapäällysteisen ohjauspyörän ja vaihdekepin nupin kanssa luo sisätiloihin eleganssia. Uudessa Kangoossa on myös aiempaa parempi äänieristys. Moottorin kiinnitystä on jäykistetty ja näin vaihteiston värinät eivät yllä matkustamoon. Kojelaudan ja sen helman alle on laitettu 30 mm:n äänieristyskerros. Etuovissa on uudet tiivisteet ja liukuovien ontot osat on täytetty melua vaimentavalla vaahdolla. Uudessa Kangoossa on myös paksummat, tiiviimmät lattiamatot, jotka parantavat auton alaosan äänieristystä. Uusi jäykempi apurunko 1,5 dCi ja 1,6 16V moottoreille auttaa myös erottamaan moottorin värinät matkustamosta Kaiken kaikkiaan äänieristysparannukset tekevät uudesta Kangoosta kolme desibeliä hiljaisemman 130 km:n tuntinopeudessa. Myös Kangoo Expressin sisätilat ovat henkilöautomaisemmat. Aktiivinen ja passiivinen turvallisuus on silti tärkeintä Ajajan mielenrauhan varmistamiseksi uusi Kangoo on asiakkaan niin tilatessa varustettu uudesta Méganesta tutulla uuden sukupolven Bosch 8.0 ABS-jarrujärjestelmällä. Tämä uusin tekniikka on entistäkin tehokkaampi, 100 kilometrin nopeudesta se pysäyttää auton neljä metriä aikaisemmin. Elektroninen jarrupaineen jako (EBD) takaa, että takajousituksen toiminta voidaan täysin hyödyntää. Hätäjarrutustehostin (EBA) liittyy mukaan toimintaan, kun jarrupoljinta painetaan riittävän kovaa. Se lisää ja ylläpitää jarrupainetta kunnes ABS-järjestelmä aloittaa toiminnan. Toinen innovaatio on joustava siipi etupuskurin alla. Sen tarkoituksena on parantaa ajovakautta ja pitää auto sivutuulellakin helposti hallittavana. Uudessa Kangoossa on kuljettajan turvavyön muistutusvalo. Autossa on myös kaksi etuturvatyynyä - kuljettajalle ja etumatkustajalle - vakiona, lisävarusteena sivuturvatyynyt. Etuturvavyöt on varustettu esikiristimin ja voimanrajoittimin ja niissä on myös korkeudensäätö. Takaistuimilla on myös kolmen pisteen voimanrajoittimin varustetut turvavyöt. Takaistuimen selkänoja taittuu 60/40-suhteessa. Ajamisen tyylikkyyttä Uusi Kangoo haluaa säilyttää asemansa luokkansa johdossa ja siksi se tarjoaa laajan uusimman tekniikan moottori- ja vaihteistovalikoiman. Bensiinimoottoreina ovat uudenaikaiset 75 hv:n 1,2-litrainen 16V tai 95 hv:n tehoinen 1,6 litrainen 16V - moottori. Dieselmoottorivaihtoehdot ovat joko 65 hv:n tai 82 hv:n 1,5 dCi, jotka molemmat ovat taloudellisia ja miellyttäviä ajaa. Lisäksi sekä Kangoo että Kangoo Express -malllit ovat saatavana myös nelivetoisena 1,6 16V 4x4 -versiona. Nyt Renault on lisännyt vielä tärkeän innovaation: 1,6 16V Proactive automaattivaihteistomallin. Uuden Clion, Scénicin ja Lagunan tekniikkaan perustuva "K4M" -moottori (1598 ksm, 16 venttiiliä) on räätälöity uuden Kangoon mittoihin ja sen ajajien odotuksiin sopivaksi. Se tuottaa 95 hevosvoimaa (70 kW) 5 000 r/min. Maksimivääntö, 148 Nm, saavutetaan 3750 kierroksella ja 90 prosenttia vääntömomentista on käytössä välillä 2500 - 5500 r/min. Yhdeksän vaihtamisvaihtoehtonsa ja henkilökohtaisen ajotavan sekä tien luonteen mukaisesti vaihteiston sumea logiikka hyödyntää 1.6 16V - moottorin edut parhaalla tavalla. Se antaa myös ajamiseen iloa ja polttoaineen kulutuksen, joka on käytännöllisesti katsoen sama kuin käsivalintaisella vaihteistolla. Uusi Kangoo 1,6 16V Proactive kiihtyy 0- 100 km/h 12,4 sekunnissa, joka on 4,5 sekuntia nopeampi aika kuin edeltäjällä. Huippunopeus on 162 km/h, aiemmin 147 km/h. Keskikulutus vaihtelevassa ajossa on varsin kohtuullinen, 8 l/100 km. Renault Kangoo Express Renault on jatkuvasti kehittänyt myös Kangoo Express -mallistoansa ja lisännyt moottori-, vaihteisto- ja varusteluvaihto-ehtoja tarjotakseen laajan valikoiman monipuoliseen ammattikäyttöön. Renault esittelee henkilöautomallistonsa uudistukset osittain myös Kangoo Express - mallistossa unohtamatta alkuperäisen mallin ammattimaista, yksinkertaista ja käytännönläheistä henkeä. Lisäksi pakettiautomallista löytyy uusi tavaratilan valaistus, tavarankiinnityskoukkujen määrää on lisätty ja lisävarusteena autoon on mahdollista hankkia myös kiinnityskiskot kylkiin. Hinnat laskeneet Renault Kangoon hinnat putoavat uudistusten myötä. Renault Kangoo - mallin hinnat alkaen 18 800? ja Renault Kangoo Express - mallin hinnat alkaen 18 100?. 9.5.2003 Lisätietoja: www.media.renault.com www.renault.fi www.renault.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/09/20030509BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/09/20030509BIT00010/wkr0002.pdf