Uusi Mégane on saavuttanut miljoonan kappaleen rajapyykin

Huipputulos syntyi kahdessakymmenessä kuukaudessa Uusi Mégane on saavuttanut miljoonan kappaleen rajapyykin Vuoden 2002 lopulla lanseerattu uusi Mégane-ohjelma on ollut suuri menestys: Mégane Hatchback -mallin tuotantoluvut ovat nousseet jo yhteen miljoonaan. Suoritus on erinomainen, sillä auto on ollut markkinoilla vasta kaksikymmentä kuukautta. Uudelle Méganelle asetetut tavoitteet ylittyivät itse asiassa jo vuonna 2003, kun mallista tuli Länsi-Euroopan myydyin ajoneuvo. Suomessa uutta Mégane-mallistoa on myyty tähän päivään mennessä melkein 6 000 kappaletta. Uusi Mégane Hatchback ja Coupé toimivat vuoden 2002 loppupuolella tiennäyttäjinä Renaultin uusille pienten perheautojen-segmentin tuotteille. Tämä segmentti on määrällisesti mitattuna Euroopan markkinoiden suurin henkilöautoluokka. Uusi Mégane-ohjelma on Mégane Hatchbackin ansiosta saavuttanut jo yhden miljoonan kappaleen rajapyykin, vaikka ensimmäinen uuden Mégane-malliston tuote on ollut markkinoilla vasta kaksikymmentä kuukautta. Vertailun vuoksi todettakoon, että Renaultin ensimmäinen Mégane ylsi miljoonan kappaleen lukemiin 24 kuukaudessa. Ensimmäistä Méganea myytiin seitsemän vuoden aikana yhteensä lähes 4,7 miljoonaa kappaletta. Vuoden autoksi 2003 valittu uusi Mégane on saanut paljon tunnustusta edukseen erottuvasta muotoilusta, dynaamisista ajo-ominaisuuksista ja luokkansa parhaista turvallisuusominaisuuksista. Méganesta (sisältäen Scénicin) tuli jo vuonna 2003 Länsi-Euroopan myydyin automalli 4,2 prosentin markkinaosuudella, ja tuote on pitänyt kärkipaikkaa hallussaan myös vuoden 2004 neljän ensimmäisen kuukauden aikana (4,7 %). Erinomaiseen menestykseen on vaikuttanut seitsemän erilaisen koriversion tuottaminen kahdeksantoista kuukauden sisällä. Mégane Hatchback ja Coupé lanseerattiin vuoden 2002 lopulla, ja seuraavana vuonna vuorossa olivat Scénic, Mégane Sedan, Break ja Coupé-Cabriolet. Grand Scénic julkaistiin vuoden 2004 alussa, ja viimeisin malliston edustaja on Mégane Renault Sport. Renault-Nissan-allianssin C-alustaan pohjautuvia Mégane-malleja valmistetaan kolmella tehtaalla eri puolilla maailmaa. Mégane Hatchback, Coupé- ja Sedan-malleja tuotetaan Espanjan Palenciassa. Ranskan Douaissa syntyy Scénic-, Grand Scénic, Mégane Hatchback ja Coupé-Cabriolet - malleja, ja Turkin Bursassa valmistetaan Mégane Sedania. Méganeen oli jo vuonna 2002 saatavana erityisen laaja valikoima suorituskykyisiä moottoreita. Kolmen bensiinimoottorin (1.4 16V, 1.6 16V ja 2.0 16V) lisäksi tarjolla on ollut kaksi dieselversiota (80 hv:n 1.5 ja 120 hv:n 1.9 dCi). Mégane Hatchback ja Coupé pääsevät nykyään nauttimaan myös 1.5 dCi -moottorin uudesta, sata hevosvoimaa (74 kW) kehittävästä versiosta, ja Scéniciin ja Mégane Coupé-Cabrioletiin on tulossa uusi 165 hv:n (120 kW) 2.0 T -bensiinimoottori. 2.0 T vauhdittaa myös Mégane Renault Sportia (tehot 225 hv/300 Nm). Uusien Mégane-mallien monipuoliset turvallisuusominaisuudet ovat keränneet paljon kehuja. Mégane Hatchback ja Scénic kuuluvat viidestä Renault-mallista koostuvaan valiojoukkoon, jonka jäsenet ovat saaneet Euro-NCAP-törmäystesteissä viisi tähteä. Uusi Mégane-ohjelma antoi vuonna 2002 viitteitä Renaultin uudesta laajenevasta mallistorakenteesta. Innovatiiviset ratkaisut tarjoavat paljon mahdollisuuksia ajoneuvojen yksilöllisyyden kehittämiseen eri varustelutasoja ja voimanlähteitä yhdistelemällä. Tavoitteena on vastata asiakkaiden odotuksiin, joten Renault on päättänyt laajentaa strategiaansa myös muihin malleihin (Clio, Modus). Méganella on koko Renault-mallistolle suuri merkitys. Ajoneuvoa kehitetään tulevaisuudessa entisestään, minkä ansiosta asema eurooppalaisten suosikkiautona todennäköisesti vain vahvistuu. Seuraavaa lukua Méganen menestystarinaan ollaan jo kirjoittamassa. 18.6.2004 Korkeatasoisia valokuvia voi ladata osoitteesta www.media.renault.com > Media Library > Passenger Cars > Mégane II Hatchback. Internet:www.media.renault.com www.renault.fi www.renault.com www.renault.f1.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/18/20040618BIT00250/wkr0001.pdf