Uusi ohjelmistopäivitys Volvoihin – mukana Apple® CarPlay® -tuki

Volvo on julkaissut uusimman automaattisen ohjelmistopäivityksen (OTA) kaikkiin Volvon henkilöautoihin, joissa on sisäinen Google-järjestelmä. Päivitys tarjoaa monia ominaisuuksiin ja laatuun keskittyviä parannuksia.

Yksi uusista toiminnoista on Apple CarPlay -tuki, jonka avulla iPhonen voi yhdistää USB-liitännän kautta Volvoon ja käyttää iPhone-sovelluksia autossa kaikkialla, missä Apple CarPlay on käytettävissä.

Volvo on vuoden 2021 alusta lähtien tarjonnut asiakkailleen OTA-päivityksiä säännöllisesti. Päivitykset ovat keskeinen tekniikka, jolla autonvalmistaja voi tehdä autoistaan koko ajan parempia.

Volvo haluaa jatkuvilla ohjelmistopäivityksillä tehdä auton omistamisesta helpompaa ja joustavampaa. Päivitysten ansiosta asiakkaat saavat nauttia uusimmasta ohjelmistosta ja edistyksellisistä ominaisuuksista muutamalla klikkauksella auton näytössä.

“Automaattiset ohjelmistopäivitykset varmistavat, että asiakkaamme voivat käyttää uusia ominaisuuksia nopeasti ja helposti”, Volvon yhteyskokemusten johtaja Sanela Ibrovic sanoo. “Tämä tarkoittaa myös, että uusi Volvo ei ole enää parhaimmillaan tehtaalta poistuessaan, vaan se paranee jatkuvasti uusien päivitysten ansiosta.”

Edellinen huhtikuussa julkaistu OTA-päivitys on otettu käyttöön yli 197 000 autossa. Uusin päivitys on tullut saataville 14 markkina-alueella, ja Volvo odottaa päivitysten kattaman autojen määrän kasvavan jokaisen uuden julkaisun myötä. Suomessa uusin päivitys koskee noin 3 000 autoa.

Volvo ilmoitti huhtikuun päivityksen yhteydessä, että kaikki uudet Volvo -mallit voivat jatkossa vastaanottaa ohjelmistopäivityksiä, mikä tarkoittaa, että yhtiö edistyy merkittävästi tavoitteessaan tehdä asiakkaiden autoista aina vain parempia ajan kuluessa.

14.7.2022

Volvo Car Finland

PR & Communications Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Cars vuonna 2021
Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 2,0 miljardia euroa. Tuotot vuonna 2021 olivat 27,0 miljardia euroa, ja maailmanlaajuinen kokonaismyynti käsitti 698 700 autoa.

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista automerkeistä, jonka autoja myydään asiakkaille yli 100 maassa. Volvo Cars on listattu Tukholman Nasdaq-pörssiin lyhenteellä “VOLCAR B”.

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Volvon tavoitteena on olla pelkkien sähköautojen valmistaja vuoteen 2030 mennessä, ja se on sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen tavoitteenaan olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvolla oli vuoden 2021 joulukuussa noin 41 000 kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Yhtiön tuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa, Daqingissa ja Taizhoussa (Kiina). Volvolla on lisäksi tutkimus- ja kehitystyö- sekä muotoilukeskuksia Göteborgissa, Camarillossa (USA) ja Shanghaissa (Kiina).

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.