Uusi Renault Master Jämerä työkalu ammattikäyttöön

Uusi Renault Master Jämerä työkalu ammattikäyttöön Kuljetusyrittäjä arvostaa mahdollisuutta räätälöidä uusi Renault Master täsmälleen kuljetustarpeisiinsa sopivaksi. Kuljettaja puolestaan arvostaa hyvää ajettavuutta ja korkeatasoista mukavuutta. Uusi Renault Master esiteltiin Euroopassa syksyllä 2003. Keula sai Renaultin nykyilmeen, minkä lisäksi ohjaamo uusittiin ja varsinkin auton turvavarustelua lisättiin huomattavasti. Suuret pisaranmuotoiset ajovalot antavat hyvän valotehon, minkä lisäksi ne ovat pirteän näköiset luoden keulalle persoonallisen ilmeen. Jykevät puskurit ulottuvat reilusti pyöränaukkoihin saakka tarjoten suojaa pikkukolhuilta. Kuljettajalla on erittäin väljät oltavat ja hyvä ajoasento löytyy helposti istuimen monipuolisten säätöjen avulla. Ohjaamon viihtyvyyden suunnittelussa kiinnitettiin erityistä huomiota lämmitys- ja tuuletuslaitteen toimintaan, joka on hiljainen ja erittäin tehokas. Pitkillä matkoilla viihtyvyyttä lisää alhainen melutaso. Ohjaamo on suunniteltu myös "toimistoksi", joten päivän aikana tarvittaville tavaroille ja asiakirjoille on luontevat paikat. Renaultin vahvuustekijät etusijalla Renault tunnetaan parhaiten kahdesta tärkeästä ominaisuudesta, jotka liittyvät läheisesti toisiinsa: Renaultissa on hyvät ajo-ominaisuudet ja se on turvallinen. Nämä brändin tukipilarit ovat mukana myös kaikissa tavara-autoissa Master mukaan lukien. Etuvedon osaajana Renault uskoo sen sopivan parhaiten myös vähän raskaampiin tavara-autoihin, mikä pitää paikkansa varsinkin Suomessa. Master on erittäin vakaa ajettava lyhyimpänäkin versiona pidemmistä puhumattakaan. Uudelleen suunniteltu ohjaus on miellyttävän kevyt välittäen kuitenkin samalla hyvän tuntuman etupyöriin. Kaikissa pyörissä on levyjarrut, minkä lisäksi autossa on ainoana luokassaan hätäjarrutustehostimella varustetut lukkiutumattomat jarrut ja elektroninen jarruvoimanjako. Kuljettajan turvatyyny on Masterissa vakiovaruste ja matkustajalle sen saa lisävarusteena. Kaikilla istuinpaikoilla on kolmipistevyöt. Kuljettajan ja oikealla istuvan vyössä on esikiristys ja yläkiinnikkeen korkeussäätö. Tavaroiden säilyminen mukana matkan aikana turvataan keskuslukituksen automatiikalla, joka kytkee keskuslukituksen päälle auton lähtiessä liikkeelle. Tämä toiminto voidaan haluttaessa kytkeä pois päältä. Kuten asiakas haluaa Jokainen Renault Master varustellaan yhdessä asiakkaan kanssa täsmälleen hänelle sopivaksi. Kuormatilan koko on kasvatettavissa kahdeksasta aina neljääntoista kuutiometriin (8,0-13,9 m3) saakka. Mallisto on laaja kattaen heti alusta useita kymmeniä malleja. Autojen kokonaispainot ovat 2,8, 3,3 ja 3,5 tonnia. Tämän vuoden aikana niiden rinnalle tulevat vielä kuorma-autoksi rekisteröitävät versiot. Kuormatilan muutokset syntyvät kolmen akselivälin ja sitä myöten kokonaispituuden sekä kolmen eri korkeuden yhdistelmistä. Kun tähän lisätään eri ovijärjestelyt ja mahdollinen ikkunallisuus päädytään lopulta satoihin erilaisiin variaatioihin. Master on saatavissa myös pelkkänä runkona, pikkubussina tai vaikkapa lava-autona, mutta aluksi keskitytään umpimalleihin. Moottoriksi on tarjolla kaksi väkivahvaa Renaultin 2,5-litraista yhteispaineruiskutuksella varustettua voimanlähdettä ja voimakkaimpana moottorina on Nissanin valmistama kolmelitrainen. Tehot on porrastettu järkevästi (73 kW, 84 kW ja 100 kW) joten moottorin voi valita auton käyttötarpeen mukaan. Jämerin kolmelitrainen moottori tarjoaa henkilöautomaisen suorituskyvyn, sillä Master kiihtyy tyhjänä nollasta sataan 13,4 sekunnissa. Alhaisen hankintahinnan lisäksi myös käyttökustannukset ovat edulliset, sillä moottorit ovat taloudellisia. Lisäksi huoltovälit ovat pitkiä, eli 30 000 kilometriä tai kaksi vuotta kuten Traficissa. Renault Masterin hinnat alkavat 27 800 eurosta. Kaikki Masterit ja sen sisarmallit valmistetaan Renaultin tuotantolaitoksessa Batillyssä, Ranskassa. Renault Masterin takuu on kolme vuotta tai 100 000km. 23.3.2004 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=36638 Internet: www.media.renault.com www.renault.com www.renault.fi www.renault.f1.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/23/20040323BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/23/20040323BIT00810/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/23/20040323BIT00810/bild.html Kuvia