Uusi Volvo C30 R-Design huippuluokan Sport-alustalla

Volvo C30 R-Design muistuttaa kaikista Volvo-malliston ajoneuvoista eniten aitoa urheiluautoa. Uusi Sport-alusta on huomattavasti terävämpi ja jäykempi, ja ainutlaatuiset lisävarusteet antavat C30 R-Design -mallille juuri oikeanlaista asennetta.

Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuun puolivälissä esiteltävän uuden Volvo C30 R-Design -mallin suurimmat muutokset ovat piilossa komean ulkokuoren alla – huomiota herättävistä muotoiluratkaisuista ja korisarjasta huolimatta. Suunnittelutyössä on keskitytty enemmän auton alustaan ja ohjaukseen. Tavoitteena on ollut luoda urheilullinen ajokokemus ja hienostunut mukavuustaso, jotka haastavat ominaisuuksillaan luokan muut kärkinimet. - Uuden R-Design-version alusta jatkaa aikaisemmin vuonna 2009 esitellyn Volvo S80 -mallin Sport-alustan menestystarinaa. Vaikka näiden kahden autoluokan välillä on merkittäviä eroja, olemme keränneet S80-versiosta paljon hyviä kokemuksia, joita olemme käyttäneet hyväksemme C30-mallia kehittäessämme, kertoo Volvon ajoneuvodynamiikan johtaja Stefan Sällqvist. Huomattavia muutoksia Sport-alustaan R-Design-alustaa on muokattu useilla eri osa-alueilla, jotta se vastaisi siihen kohdistettuihin koviin vaatimuksiin. Ohjaus on entistä tarkempaa jäykempien helojen ansiosta. Ohjaussuhde on matalampi, mikä nopeuttaa reaktioita ohjauspyörän komentoihin kymmenellä prosentilla. Jousien jäykkyyttä on nostettu peräti 30 prosenttia, mikä takaa innostavan ajettavuuden. Myös iskunvaimentimet ovat jäykempiä, ja niissä käytetty yksiputkityyppi kerää painetta paljon nopeammin. Jäykemmät kallistuksenvaimentimet torjuvat heilahteluja kaarreajossa. Uusi Sport-alusta on tehnyt C30 R-Design -mallista tasapainoisemman ja ketterämmän auton. Kontakti tienpintaan on suora ja palaute pyöriltä nopeampaa ja selkeämpää. Ajaminen on terävää ja hallittua, mikä edesauttaa myös turvallisuutta. - Kuljettaja voi luottaa siihen, että auto käyttäytyy odotetulla tavalla. Tämä on tärkeä osa turvallisuusajatteluamme. Turvallisuuden tunteen ansiosta kuljettaja voi nauttia täysipainoisesti myös urheilullisista ajo-ominaisuuksista, Stefan Sällqvist kertoo, Hyviä testituloksia, selkeitä eroja Volvon alusta-asiantuntijat ovat testanneet uutta R-Design-alustaa perusteellisesti eri puolilla Eurooppaa. Testejä on ajettu kapeilla ja mutkaisilla teillä Englannissa, nopeilla moottoriteillä Saksassa ja liukkailla talvisilla teillä Pohjoismaissa. Tulokset ovat olleet erittäin myönteisiä. - C30 R-Design -mallin koeajava asiakas huomaa erot välittömästi. Kuljettaja tuntee jo 50 ensimmäisen metrin aikana ohjauksen terävyyden ja alustan selkeät reaktiot. Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen ja uskomme, että asiakkaat ovat kanssamme samaa mieltä, Stefan Sällqvist jatkaa. Uusi korinvärinen korisarja Huomattavin muotoilullinen muutos on täysin uusi korisarja, joka käsittää uudelleen suunnitellun etu- ja takaosan. Korisarja on maalattu samanväriseksi kuin muu kori, minkä ansiosta auto näyttää siltä kuin sitä olisi madallettu enemmän kuin kymmenen millimetriä. Uuteen C30 R-Design -malliin on asennettu myös muista R-Design-malliston autoista tutut 5-puolaiset Cratus-vanteet. Sisätiloihin on saatavana dramaattinen uusi musta verhoiluvaihtoehto. R-Design-mallisto antaa asiakkaille mahdollisuuden valita seitsemästä eri koriväristä ja tarjoaa valikoiman erikoissuunniteltuja ulkoisia ja sisäisiä yksityiskohtia. Ulkoasu: ● R-Design-tunnus etusäleikössä ● Silkkimetalliviimeistely säleikössä ja sivupeilien koteloissa ● Korisarja, jossa korin väriset etu- ja takaspoilerit, alaosan koristelistat ja sivuhelmat ● Uudet 17 tuuman 5-puolaiset Cratus-alumiinivanteet (18-tuumaiset valinnainen varuste) ● Takaluukun spoileri ● Näkyvät kromatut urheilulliset pakoputkenpäät (90 mm) Sisustus: ● Verhoilussa kaksi väriyhdistelmää: kermanvärinen nahka ja tummanharmaa Flex-Tec tai offblack nahka ja offblack-sävyiset sivut (uusi) ● R-Design-tunnus etuistuimissa ● R-Design-keskikonsoli ja -paneelit ● Nahka- ja alumiinipäällystetty vaihteenvalitsimen nuppi ● Urheilulliset alumiinipolkimet kumiosilla ● Urheilullinen nahkapäällysteinen ohjauspyörä R-Design-tunnuksella ● Sininen nopeus- ja käyntinopeusmittari ● Kangasmatot kontrastikuvioilla R-Design houkuttelee uusia asiakkaita R-Design-myyntiversio on suunniteltu nuoremmalle asiakassegmentille, jonka edustajat etsivät persoonallista autoa, jolla on ainutlaatuinen urheilullinen luonne. R-Designin avulla Volvo voi nostaa merkin puoleensavetävyyttä ja luoda entistä tunteikkaamman yhteyden tuotteisiinsa. Asiakastutkimukset osoittavat, että strategia on onnistunut. Joillakin markkinoilla peräti 80 prosenttia kaikista C30-asiakkaista valitsee juuri R-Design-version. Suuri osa näistä asiakkaista on alle 35-vuotiaita, ja monet heistä ovat siirtyneet Volvon käyttäjiksi jonkin toisen automerkin parista. - R-Design-mallin muotoilu ja asenne ovat houkutelleet nämä henkilöt Volvon asiakkaiksi. Tällä tavoin R-Design on auttanut meitä kasvattamaan automyyntiä ja laskemaan asiakaskuntamme keski-ikää, mikä on myönteistä kehitystä, kertoo Volvon erikoisajoneuvojen johtaja Lennart Stegland. 14.9.2009 Lisätietoja: Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325 www.media.volvocars.com www.volvocars.fi www.volvocars.com Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.