Uusi Volvo C70 - Volvo Cars uskoo tuplaavansa myyntiluvut

• Vuosimyyntitavoite hieman yli 16 000 kappaletta • Yhdysvaltojen osuus myynnistä 50 prosenttia • Tuotannollista yhteistyötä Pininfarinan kanssa • Valmistuspaikka Uddevalla, Ruotsi

Volvo Cars tuo markkinoille toisen sukupolven Volvo C70 -avoauton. Yhtiö suhtautuu mallin tulevaisuuden näkymiin erittäin optimistisesti. "Autonvalmistajan täytyy läpikäydä yksi oma avoautosukupolvi, ennen kuin se voi vakiinnuttaa asemansa avomallien premium-segmentillä. Olemme keränneet paljon tietoa ja kokemusta, joten voimme odottaa uuden C70-mallin myyvän jopa kaksi kertaa edeltäjäänsä enemmän", kertoo Volvon pääjohtaja Hans-Olov Olsson. Ensimmäisen sukupolven C70-avoauton myyntihuippu osui vuodelle 2004, jolloin mallia myytiin yli 8 000 kappaletta. Uuden C70:n vuosittainen myyntitavoite on hieman yli 16 000 kappaletta. Uutta Volvo C70 -autoa markkinoidaan ympäri maailmaa. Suurin yksittäinen markkina-alue on USA, jonka odotetaan kattavan volyymistä noin 50 prosenttia. Myös Iso-Britannia ja Saksa ovat merkittäviä avoautojen markkina-alueita, ja yhdessä nämä kolme maata vallannevat noin 75 prosentin osuuden uuden C70:n kokonaismyynnistä. Uusi Volvo C70 esitellään Frankfurtin autonäyttelyssä, ja sen myynti käynnistyy vuoden 2006 ensimmäisellä puoliskolla. Kaksi autoa yhdessä Sisään taittuva kovakatto tarjoaa toisen sukupolven Volvo C70:n ostajille mahdollisuuden nauttia autoilusta ilman kompromisseja. Volvo on yksi ensimmäisistä autonvalmistajista, joka on asentanut avomalliinsa kolmiosaisen katon. "C70 on lisäksi yksi ensimmäisistä premium-segmentin avoautoista, jossa on sekä sisään taittuva kovakatto että mukavat tilat neljälle aikuiselle. Yhdistelmä on mielestämme erittäin houkutteleva. Uskomme, että tuotteemme herättää erityistä kiinnostusta avoauton ja coupén välillä puntaroivien asiakkaiden keskuudessa. Me tarjoamme molemmat mallit samassa paketissa. Napin painallus muuntaa elegantin avoauton elegantiksi coupéksi", Hans-Olov Olsson kertoo. Yhteistyössä Pininfarinan kanssa Volvo on vastuussa uuden C70-mallin muotoilusta, mutta muussa kehitys- ja valmistustyössä on ollut mukana myös arvostettu italialainen Pininfarina-yhtiö. Uutta Volvo C70 -mallia valmistetaan edeltäjänsä tavoin Ruotsissa Uddevallan tehtaalla, joka tunnetaan nykyään nimellä Pininfarina Sverige AB. "Meillä on koossa erittäin vahva tiimi. Pininfarina on erinomainen kumppani, jolla on paljon kokemusta avoautoista. Olemme kehittäneet Uddevallan toimitilojen tuotantorutiineja ensimmäisen sukupolven C70-avoauton esittelyn (1997) jälkeen", Hans-Olov Olsson toteaa. 13.9.2005 www.media.volvocars.com www.volvocars.fi Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Tekniset tiedot voivat vaihdella maittain ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.