Uusi Volvo Ocean Race –erikoismallisto esitellään nyt

Volvo käynnistää lähtölaskennan Volvo Ocean Race -purjehduskilpailuun lanseeraamalla sarjan erikoissuunniteltuja ajoneuvoja. Uusi Volvo Ocean Race Edition käsittää Volvo V70-, Volvo XC70- ja Volvo XC90 -mallit. Koko mallisto on esillä Volvo City Sailing –yleisötapahtumassa Helsingissä 6.9.

"Volvo Ocean Race kuvastaa niitä arvoja, joita asiakkaamme painottavat autoa valitessaan. Kyse on ennen kaikkea aktiivisesta elämäntyylistä, seikkailunhalusta ja intohimosta. Volvo Ocean Race -erikoismalliston autot huokuvat näitä ominaisuuksia. Olemme vakuuttuneita, että merellinen muotoiluteema tekee ajoneuvoista erittäin houkuttelevia", kertoo Volvon erikoisajoneuvo-osaston pääjohtaja Lennart Stegland.

Volvo myi ensimmäisen Volvo Ocean Racen (2001–02) yhteydessä 4 500 Volvo V70- ja XC70-erikoismallia. Vuoden 2005-06 kilpailun kunniaksi Ocean Blue -perhettä laajennettiin Volvo XC90 -mallilla, ja myynti nousi 8 600 autoon.

Uusin Volvo Ocean Race -mallisto saapuu jälleenmyyjille nyt syyskuussa. Volvo odottaa myyvänsä autoja noin 9 000 kappaletta. Viisi suurinta markkina-aluetta ovat Saksa, Ruotsi, Suomi, Iso-Britannia ja Japani.

Volvo Ocean Race –malliston hinnat alkavat 44 600 €:sta (Volvo V70 2.0D Ocean Race, CO2-päästöt 157 g/km ja yhdistetty kulutus 5,9 l/100km). Autoihin on saatavana kaksi eri värivaihtoehtoa: Ocean Blue ja Electric Silver.

Jännittäviä uusia sisustuksia

"Autoissa on tuotu esiin entistä vahvempi yhteys purjehdukseen. Monet sisätilojen yksityiskohdat kuvastavat veneiden mastoissa ja takiloissa käytettyjä materiaaleja. Verhoilun tikkaus ja mattojen alumiiniset yksityiskohdat ovat saaneet inspiraationsa purjeiden valmistuksesta ja purjekulmista. Ainutlaatuisten vanteiden muotoilu puolestaan kuvastaa valtameren aaltojen liikkeitä", Lennart Stegland kertoo.

Myös Volvo Ocean Race -tunnus on muotoiltu uudelleen. Autojen merellinen ilme on viimeistelty Ocean Blue -väripinnalla ja kromatuilla ulkoisilla yksityiskohdilla. Volvo Ocean Race Editionin autoihin on saatavana myös Electric Silver -koriväri.

Kaikissa autoissa on pehmeä täysnahkaverhoilu. Sisustus on saatavana vaalean tai tumman sävyisenä. Keskikonsoli ja muut yksityiskohdat ovat saaneet alumiiniviimeistelyn. Volvo Ocean Race -autoon voidaan asentaa tarpeita vastaava voimanlähde kunkin mallin täydellisestä, markkina-aluekohtaisesta moottorivalikoimasta.

Volvo Ocean Race

Volvo Ocean Race on kymmenestä etapista koostuva, maailman vaativin valtameriseikkailu. Alukset lähtevät matkaan 4. päivä lokakuuta Espanjan Alicantesta, ja maaliviiva odottaa Venäjän Pietarissa 27. päivä kesäkuuta, 2009. Matkan aikana miehistöt pysähtyvät Kapkaupungissa, Kochissa (Intiassa), Singaporessa, Qingdaossa (Kiinassa), Rio de Janeirossa, Bostonissa, Galwayssa (Irlannissa), Göteborgissa ja Tukholmassa. Vuoden 2008-09 kilpailu sisältää myös ratapurjehduksia useimmissa välisatamissa.

Lisätietoja Volvo Ocean Racesta on osoitteissa:

"Mini Volvo Ocean Race" Helsingissä
Volvo City Sailing on harrastajille tarkoitettu Pohjoismaiden suurin purjehdustapahtuma ja samalla uusi kaupunkitapahtuma, jossa yleisö pääsee kerrankin seuraamaan purjehdusta läheltä. Volvo City Sailing on koko perheen purjehdustapahtuma lauantaina 6.9.2008 Eiranrannassa klo 9-17. Odotettavissa on kovaa kamppailua ja jännitystä, paljon ohjelmaa myös perheen pienimmille. Koko uusi Volvo Ocean Race –mallisto esitellään myös paikan päällä.
Lisätietoja Volvo City Sailing -tapahtumasta löydät: www.volvocars.fi/citysail

2.9.2008

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

Lisätietoja:
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325