Uusimman ohjelmistopäivityksen Range Assistant -sovellus optimoi Volvo -täyssähköauton toimintamatkan

Volvo XC40 Recharge -täyssähköauton kuljettajat voivat pian optimoida autonsa toimintamatkan uudella Range Assistant -sovelluksella. Siitä julkaistaan betaversio osana uutta automaattista ohjelmistopäivitystä Volvoissa, joissa on Android Automotive OS -tieto- ja viihdejärjestelmä.

Uusimman päivityksen myötä täyssähköisten Volvojen kuljettajat voivat nauttia pidemmästä toimintamatkasta akkujen älykkään hallinta- ja ajastintoiminnon sekä tehokkaamman energian talteenoton ansiosta.

Range Assistant -sovellus on erinomainen esimerkki Volvon strategiasta siirtää ohjelmistokehitys enenevissä määrin yrityksen sisälle. Se auttaa kuljettajia seuraamaan täyssähköauton käytettävissä olevaa toimintamatkaa ja optimoimaan toimintamatkan älykkään energianhallinnan ja ajotapaa koskevan ohjeistuksen avulla.

Sovellus integroituu Android-pohjaiseen tieto- ja viihdejärjestelmään, ja se näyttää kuljettajille selkeästi jäljellä olevan arvioidun toimintamatkan sekä reaaliaikaisen energiankulutuksen. Se auttaa myös ymmärtämään toimintamatkaan liittyviä keskeisiä tekijöitä.

Optimointitoiminto voi säätää auton ilmastointijärjestelmää automaattisesti toimintamatkan pidentämiseksi. Tästä ominaisuudesta on erityisesti hyötyä pidemmillä ajomatkoilla, sillä se vähentää tarvetta pysähtyä lataamaan autoa.

Volvo suunnittelee jatkavansa sovelluksen kehitystyötä kohti täysversion julkaisua ja esittelee siihen lisätoimintoja, kuten toimintamatkaa pidentävät älykkäät ja selkeät suositukset ajotavan ja nopeuden muokkaamiseksi.

Sovellus tulee saataville XC40 Recharge -mallin uusimmassa automaattisessa ohjelmistopäivityksessä. Se asennetaan C40 Recharge -malliin jo tuotannon yhteydessä.

“Yrityksen sisäisen ohjelmistokehityksen ja automaattisten päivitysten ansiosta voimme parantaa autojamme jatkuvasti ja varmistaa, että sähköinen Volvo pysyy uudenveroisena. Range Assistant -sovellus on mainio esimerkki siitä, kuinka uusien ominaisuuksien nopea kehitystyö ja käyttöönotto voivat parantaa Volvon asiakaskokemusta joka päivä”, Volvon yhdistettyjen palvelukokemusten johtaja Sanela Ibrovic toteaa.

Volvo on tarjonnut asiakkaille automaattisia ohjelmistopäivityksiä tämän vuoden alusta lähtien, ja ne ovat pian saatavilla yhä useampiin malleihin yhä useammilla markkinoilla. Päivitykset ovat asiakkaan kannalta helppoja ja käytännöllisiä, ja ne pitävät auton ajan tasalla ilman tarvetta käydä huoltokorjaamolla.

Muita ominaisuuksia ja päivityksiä uusimmassa ohjelmistoversiossa ovat parannukset turvallisuusjärjestelmiin, uudet tiedot kylmän ilmaston vaikutuksesta akkuun sekä erilaiset virhekorjaukset.

Kuljettajat näkevät ohjelmistoversiotiedot myös keskinäytössä ja saavat ilmoituksen suunnitellusta ohjelmistopäivityksestä Volvo Cars -sovelluksessa. He voivat seurata päivityksen latausta ja asennusta sovelluksen ilmoitusten kautta.

Uusimman ohjelmistopäivityksen jaon odotetaan alkavan välittömästi, ja kaikki sitä koskevat mallit on suunnitelmien mukaan päivitetty lokakuun loppuun mennessä.

Huomautuksia toimittajille

• Edellä mainittujen ominaisuuksien saatavuus voi vaihdella markkinoittain. Tarkka yhteensopivuus riippuu auton mallista, vuodesta ja tehdasvarustuksesta.
  • Android on Google LLC:n tavaramerkki.

19.10.2021

Volvo Car Finland

PR & Communications Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com, puh. 0400-441117
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Car Group vuonna 2020

Tilivuonna 2020 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 834,5 miljoonaa euroa (1 403,9 miljoonaa euroa vuonna 2019). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 25,8 miljardia euroa (26,9 miljardia euroa). Vuoden 2020 kansainvälinen myynti käsitti 661 713 (705 452) autoa, mikä merkitsi 6,2 prosentin laskua vuoteen 2019 verrattuna.

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista automerkeistä. Yhtiön myynti oli vuonna 2020 yhteensä 661 713 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut Zhejiang Geely Holdingin omistuksessa vuodesta 2010 lähtien.

Volvolla oli vuoden 2020 joulukuussa keskimäärin 40 000 (41 500) kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon APAC-alueen pääkonttori sijaitsee Shanghaissa ja Amerikan pääkonttori Mahwahissa, New Jerseyssä. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina).

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Tämä näkyy yhtiön monissa liiketoimintatavoitteissa. Volvon tavoitteena on, että tämän vuosikymmenen puoliväliin mennessä puolet yhtiön kansainvälisestä myynnistä on lähtöisin täyssähköautoista, puolet myynnistä tapahtuu verkossa ja puolet ohjelmistosta kehitetään yrityksen sisällä. Volvo on myös sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen, ja sen tavoitteena on olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.