Volvo C30 –projekti: aktiiviseen kaupunkilaiselämäntyylin

Volvon uusi C30 Design Concept antaa esimakua C30-projektista, jonka tarkoituksena on tarjota "ikioma" Volvo nuorekkaalle ja aktiiviselle asiakasryhmälle.

"Tiedämme, että merkkimme kiinnostaa useita nuoria ja menestyneitä henkilöitä, jotka eivät vielä kuitenkaan ole löytäneet mallistostamme täysin heidän makuaan ja elämäntyyliään vastaavaa ajoneuvoa. Volvo C30 Design Concept on suunniteltu juuri tätä kohderyhmää silmällä pitäen", kertoo Volvo Carsin pääjohtaja Fredrik Arp. Volvo järjesti C30-projektin yhteydessä useissa Euroopan maissa asiakastilaisuuksia, joihin kutsuttiin urallaan menestyksekkäästi eteneviä nuoria kaupunkilaisia esittämään näkemyksiään auton muotoilusta ja tekniikasta. Aktiiviseen kaupunkilaiselämään Volvo on ajatellut C30-projektissa ensisijaisesti sinkkuja ja lapsettomia pariskuntia, jotka pitävät autoa työvälineenä, joka helpottaa kiireistä cityelämää. Kun nämä henkilöt ostavat vaatteita, sisustavat kotia tai hankkivat viihde-elektroniikkaa, he kiinnittävät paljon huomiota tuotteen designiin ja merkkiin. Myös ajoneuvo valitaan samoin perustein. "Kohderyhmämme asiakkaat ovat koko ajan liikkeessä: he kiirehtivät kotoaan työpaikalle ja siirtyvät kokouksista kuntosalille ja ravintoloihin. Monet heistä pitävät ihanneautonaan ketterää kaupunkiajoneuvoa, jolla pääsee vaivattomasti töihin ja vapaa-ajan aktiviteetteihin. Nuoret kuljettajat edellyttävät autoltaan tyylikästä muotoilua ja viihdyttäviä ajo-ominaisuuksia, ja heidän kyydissään on harvoin yhtä useampia matkustajia", selvittää C30:n projektijohtaja Håkan Abrahamsson. Inspiraation lähteenä SCC Volvon järjestämät asiakastilaisuudet todistivat, että yhtiö on valinnut oikean tien. Urheilullinen kaksiovinen kori, neljä erillisistuinta ja Volvon Safety Concept Carista (SCC) vaikutteita saaneet linjat tekevät tulevasta tuotantomallista varteenotettavan haastajan kivikovan segmentin muille ajoneuvoille. "Milanon tilaisuudessa yksi asiakkaista kehui, että viimeinkin markkinoille on tulossa jännittävä uusi vaihtoehto. Hän sanoi, että C30 antanee hänelle hyvän syyn hankkia autotalliinsa ensimmäistä kertaa Volvo-ajoneuvon. Olemme saaneet kunnianhimoisesta C30-projektistamme hienoa palautetta", Håkan Abrahamsson toteaa. Julkistus Pariisissa syksyllä 2006 Detroitin autonäyttelyssä esiteltävä Volvo C30 Design Concept antaa esimakua tulevasta tuotantomallista. Uusi Volvo C30 paljastetaan suurelle yleisölle Pariisin autonäyttelyssä ensi syyskuussa. Mallin julkistus eri markkina-alueilla ympäri maailmaa käynnistyy vuoden lopusta alkaen. "Volvo C30 -mallilla on merkittävä rooli tavoitteessamme kasvattaa kokonaismyyntimme 600 000 ajoneuvoon vuodessa. On erittäin tärkeää, että laajennamme mallistoamme siten, että myös aktiivista kaupunkilaiselämää viettävät asiakkaat voivat mahdollisimman pian valita juuri itselleen sopivan Volvon", Fredrik Arp sanoo. 4.1.2006 www.media.volvocars.com www.volvocars.fi