Volvo Car Finland raportoi 42 prosentin lataushybridiosuuden kokonaisrekisteröinneistä

Volvo aloitti vuoden Suomen automarkkinoiden ylivoimaisena ykkösenä sekä lataushybridien että nelivetoisten rekisteröinneissä. Volvo on Suomen rekisteröintitilaston neljänneksi vahvin automerkki 1 794 auton rekisteröinnillä, joista lataushybridejä on 42 prosenttia (753 kappaletta). Vastaavana ajanjaksona viime vuonna rekisteröitiin 490 Volvon lataushybridiä. Kahden ensimmäisen kuukauden jälkeen Volvon markkinaosuus on 9,40 prosenttia.

Suomessa rekisteröitiin alkuvuonna yhteensä 4 223 nelivetoista autoa, joista enemmän kuin joka neljäs on Volvo 1 144 auton kappalemäärällä.

Maailmanlaajuisesti Volvo Cars ilmoitti helmikuussa 39 742 auton kokonaismyynnistä. Alueellisesti suurinta kasvua 18,2 prosenttia saavutettiin Yhdysvalloissa ja 1,9 prosenttia Euroopassa verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon.

Helmikuussa XC40 oli maailmanlaajuisesti myydyin Volvo SUV-malli, jota seurasivat XC60 ja XC90. Myös Volvo Carsin ladattavan Recharge -malliston myynti nousi helmikuussa maailmanlaajuisesti 88,4 prosenttia, verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon.

Recharge on kattava tuotemerkki kaikille ladattaville Volvon malleille, sisältäen täyssähköauton ja ladattavat hybridit.

Volvo Carsin myynti Euroopassa oli 23 442 autoa, mikä on 1,9 prosenttia enemmän kuin viime vuoden vastaavana ajanjaksona. XC40 oli kuukauden myydyin Volvo -malli Euroopassa. Suomessa suosituimpana SUV-mallina jatkoi XC60.

5.3.2020

Volvo Car Finland
Tiedotuspäällikkö Mia Pelttari, mia.pelttari@volvocars.com, puh. 0400-441117
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Car Group vuonna 2019

Tilivuonna 2019 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 356,5 miljoonaa euroa (1 347,1 miljoonaa euroa vuonna 2018). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 26,0 miljardia euroa (23,9 miljardia euroa). Vuoden 2019 myynti käsitti ennätykselliset 705 452 (642 253) autoa, mikä merkitsi 9,8 prosentin kasvua vuoteen 2018 verrattuna. Tulokset alleviivaavat Volvon talouden ja toiminnan myönteistä kehitystä ja valmistelevat yhtiötä seuraavaan kasvuvaiheeseen.

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista premium-autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2019 yhteensä 705 452 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin omistuksessa vuodesta 2010 lähtien.

Volvolla oli vuonna 2019 keskimäärin 41 500 (41 500) kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon APAC-alueen pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Tämä näkyy yhtiön monissa liiketoimintatavoitteissa. Volvon tavoitteena on, että tämän vuosikymmenen puoliväliin mennessä puolet yhtiön kansainvälisestä myynnistä on lähtöisin täyssähköautoista ja puolet tuotoista muodostuu suorista asiakaskontakteista. Volvo on myös sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen, ja sen tavoitteena on olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.