Volvo Cars esittelee uudistetut S90/ V90-mallit ja tuo kevythybridivoimansiirron koko mallistoonsa

Volvo paljastaa tänään uudistetut versiot S90-sedanista ja V90/V90 Cross Country -farmarista. Malleissa on hienostunut muotoilu ja niihin saa täysin uuden huippuluokan Bowers & Wilkins -audiojärjestelmän.

Mallistouudistuksessaan Volvo tuo 48 voltin kevythybridivoimansiirron tarjolle kaikkiin malleihinsa, mikä laajentaa yhtiön sähköistä tarjontaa entisestään.

Volvon muotoilijat ovat hienosäätäneet S90:n ja V90:n etu- ja takaosaa, ja autoissa on nyt muun muassa uudet sumuvalot, uudelleen muotoiltu spoileri sekä uusi etupuskurin alaosa.

V90- ja V90 Cross Country -malleissa on täysin uusi takavalomuotoilu, joka sisältää LED-valokuvion ja sekventiaaliset suuntavilkut. Uudet koriväri- ja vannevaihtoehdot lisäävät autojen ulkoisia muokkausmahdollisuuksia.

Sisätiloissa perusteellisesti uudistettu Bowers & Wilkins -audiojärjestelmä tarjoaa entistä hienostuneemman kuuntelukokemuksen; tästä kiitos kuuluu uusitulle vahvistimelle, automaattiselle ajoneuvon melunvaimennukselle ja uudelle tila-asetukselle, joka jäljittelee jazzklubin äänimaailmaa.

Toinen uusi sisäinen ominaisuus on kehittynyt ilmanpuhdistin PM 2.5 -pienhiukkasanturilla. Aluksi Kiinan markkinoille kehitetty ja nyt maailmanlaajuisesti lanseerattava toiminto auttaa kuljettajaa tarkkailemaan auton sisäilman laatua keskinäytöstä. Kehittynyt ilmanpuhdistin voi tarvittaessa puhdistaa matkustamon ilman lähes kaikista pienhiukkasista muutamassa minuutissa.

Sekä uusi Bowers & Wilkins -audiojärjestelmä että kehittynyt ilmanpuhdistinteknologia ovat nyt saatavilla kaikkiin 90- ja 60-sarjan malleihin, jotka perustuvat skaalautuvalle SPA-alustalle.

Kaikkiin 90- ja 60-sarjan autoihin tulee taakse kaksi USB-C-latauspistettä, jotka korvaavat 12 voltin pistorasiat. Ensimmäisenä XC40-mallissa esitelty älypuhelimen langaton lataustoiminto on nyt saatavilla useimpiin 90- ja 60-sarjan autoihin.

Ensimmäisenä XC90-mallissa viime vuonna esitellyt villasekoiteistuinverhoilut ovat nyt saatavilla kaikkiin 90- ja 60-sarjan malleihin, ja myös ylimpiin varustetasoihin on jatkossa saatavilla muu kuin nahkaverhoiluvaihtoehto.

Muussa mallistossa Volvo laajentaa merkittävästi 48 voltin kevythybridivoimansiirron saatavuutta. Tämä moottorivaihtoehto on nyt saatavilla jokaiseen Volvo -malliin.

Ensimmäisenä XC90- ja XC60-malleissa viime vuonna esitelty kevythybriditeknologia on nyt saatavilla kaikkiin 90- ja 60-sarjan autoihin ja myös XC40:een. V90 Cross Country -mallin kevythybridivaihtoehto on ensimmäinen sähköistetty versio Cross Country -malliston historiassa.

Volvon kevythybridit tarjoavat kuljettajille jopa 15 prosentin säästöt polttoaineen kulutuksessa ja päästöissä. Brake-by-wire-järjestelmä toimii vuorovaikutuksessa energian talteenottojärjestelmän kanssa ja vähentää polttoaineen kulutusta ja päästöjä ottamalla talteen liike-energiaa jarrutuksissa.

Kevythybridit yhdessä lataushybridien ja täyssähköautojen Recharge-malliston kanssa varmistavat, että nyt tarjolla on jokaiselle sopiva sähköistetty Volvo -malli.

Huomautus toimittajille

• Tämä on kansainvälinen lehdistötiedote. Edellä kuvattujen ominaisuuksien, tarjousten ja palvelujen saatavuus on markkinakohtaista.

21.2.2020

Volvo Car Finland
Tiedotuspäällikkö Mia Pelttari, mia.pelttari@volvocars.com, puh. 0400-441117
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Car Group vuonna 2018

Tilivuonna 2018 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 336,3 miljoonaa euroa (1 324,6 miljoonaa euroa vuonna 2017). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 23,8 miljardia euroa (19,7 miljardia euroa). Vuoden 2018 myynti käsitti ennätykselliset 642 253 (571 577) autoa, mikä merkitsi 12,4 prosentin kasvua vuoteen 2017 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvolle eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista premium-autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2018 yhteensä 642 253 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin omistuksessa vuodesta 2010 lähtien.

Volvolla oli vuonna 2018 keskimäärin 43 000 (39 500) kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan-pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Tämä näkyy yhtiön monissa liiketoimintatavoitteissa. Volvon tavoitteena on, että tämän vuosikymmenen puoliväliin mennessä puolet yhtiön kansainvälisestä myynnistä on lähtöisin täyssähköautoista ja puolet kaikista autoista tarjotaan asiakkaille tilauspalvelun kautta. Volvo odottaa myös, että tuolloin kolmannes myydyistä autoista on autonomisia.

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.

Pikafaktat

Volvo esittelee tänään uudistetut versiot S90-sedanista ja V90/V90 Cross Country -sportswagonista.
Tweettaa
Volvo laajentaa merkittävästi 48 voltin kevythybridivoimansiirron saatavuutta. Moottorivaihtoehto on nyt saatavilla jokaiseen Volvo -malliin.
Tweettaa