Volvo Cars ja Plugsurfing tarjoavat Euroopan laajuisen latauspalvelun kaikille sähkömalleille

Täysin sähköisten Volvo Recharge -mallien kuljettajat Euroopassa saavat pian käyttöönsä yli 200 000 latauspistettä. Volvo on valinnut yhteistyökumppanikseen latausyritys Plugsurfingin, ja sopimuksen seurauksena syntyvä latausinfrastruktuuri mahdollistaa sujuvat pitkät ajomatkat koko Euroopan mantereella.

Plugsurfing-sopimuksen myötä Volvo saa poistettua sähköautojen kuljettajien yleisimmät ajamista rajoittavat tekijät, kuten latauspisteiden riittämättömyyden ja Euroopan markkinoiden pirstoutuneen latausinfrastruktuurin.

Plugsurfing on yksi Euroopan suurimmista ja nopeimmin kasvavista latausverkkoryhmittymistä. Uuden sopimuksen ansiosta kuljettajat voivat ladata sähköisen Volvonsa Euroopassa helposti sijainnista riippumatta. Samalla tarve monille kansallisille latauspalveluille poistuu.

Plugsurfing-tili otetaan käyttöön jokaisessa täysin sähköisessä Volvo Recharge -mallissa Euroopassa, ja se tarjoaa pääsyn lukuisiin paikallisiin latausverkkoihin ympäri Eurooppaa. Näin maasta toiseen siirtyminen sähköautolla sujuu saumattomasti. Plugsurfing-alusta tarjoaa myös mahdollisuuksia muille uusille ja jännittäville lataamiseen liittyville palveluille, joita voidaan lisätä myöhemmin.

Asiakkaat voivat ladata autonsa kosketuksetonta latauskorttia tai älypuhelinsovellusta käyttämällä millä tahansa Plugsurfingin tukemalla yli 200 000 latauspisteellä 38:ssa Euroopan maassa. Kaikki lataustapahtumat ja maksut käsitellään kuukausittain, eikä Plugsurfing lukitse asiakkaita tilauksiin palvelun käyttämiseksi.

“Plugsurfing-palvelu käsittää kaikki lataus- ja ajotarpeet: päivittäiset työmatkat, lataamisen paikan päällä sekä pitkät ajomatkat. Tällainen vapaus tekee sähköisellä Volvolla ajamisesta entistä nautinnollisempaa ja vaivattomampaa”, kertoo Volvon EMEA-alueen johtaja Björn Annwall.

Volvon asiakkaat voivat Plugsurfing-sovelluksella tai auton Android-pohjaisella tieto- ja viihdejärjestelmällä hakea latauspisteitä sijainnin, käytettävyyden ja latausnopeuden mukaan. Sovellus näyttää myös kunkin latauspisteen hintatiedot, mikä tekee toiminnasta helppoa ja läpinäkyvää.

Volvon tapaan Plugsurfing painottaa toiminnassaan kestävää kehitystä, kun se jatkaa verkostonsa laajentamista. Yhtiö asettaa etusijalle sähköntoimittajat, jotka käyttävät uusiutuvia energianlähteitä.

“Plugsurfingilla on yhdessä Volvon kanssa vahva halu edesauttaa kestävää kehitystä ja autojen helppoa lataamista. Haluamme Volvon kanssa työskentelemällä edistää liikkumisen sähköistämistä ja muodostaa yhteyden kuljettajien ja energiankäytön välille. Tavoitteenamme on tehdä nollapäästöistä todellisuutta tuleville sukupolville”, sanoo Plugsurfingin toimitusjohtaja Anne Jalkala.

Volvo alkaa tarjota Plugsurfing-palvelua täysin sähköisen XC40 Recharge P8 -mallin kanssa, kun auton toimitukset käynnistyvät myöhemmin tänä vuonna.

XC40 Recharge P8 on ensimmäinen malli täysin sähköisten Volvojen tuoteperheessä ja samalla Volvon ensimmäinen täyssähköauto. Nelivetoinen XC40 Recharge P8 tarjoaa toimintasäteeksi yli 400 kilometriä (WLTP) yhdellä latauksella ja kehittää 408 hevosvoimaa tehoa. Akku latautuu 80 prosenttiin 40 minuutissa DC-pikalatausasemalla.

Volvo tuo tulevina vuosina markkinoille lisää täyssähköautoja. Se tavoittelee vuoteen 2025 mennessä täyssähköautoille 50 prosentin osuutta kokonaismyynnistään loppujen autojen ollessa hybridejä.

Huomautus toimittajille

Lisätietoja Plugsurfingista on osoitteessa: https://www.plugsurfing.com/home

24.6.2020

Volvo Car Finland
Tiedotuspäällikkö Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com, puh. 0400-441117
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Car Group vuonna 2019

Tilivuonna 2019 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 356,5 miljoonaa euroa (1 347,1 miljoonaa euroa vuonna 2018). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 26,0 miljardia euroa (23,9 miljardia euroa). Vuoden 2019 myynti käsitti ennätykselliset 705 452 (642 253) autoa, mikä merkitsi 9,8 prosentin kasvua vuoteen 2018 verrattuna. Tulokset alleviivaavat Volvon talouden ja toiminnan myönteistä kehitystä ja valmistelevat yhtiötä seuraavaan kasvuvaiheeseen.

Tietoja Volvo Car Groupista

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista premium-autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2019 yhteensä 705 452 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin omistuksessa vuodesta 2010 lähtien.

Volvolla oli vuonna 2019 keskimäärin 41 500 (41 500) kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon APAC-alueen pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Tämä näkyy yhtiön monissa liiketoimintatavoitteissa. Volvon tavoitteena on, että tämän vuosikymmenen puoliväliin mennessä puolet yhtiön kansainvälisestä myynnistä on lähtöisin täyssähköautoista ja yhtiö onnistuu luomaan viisi miljoonaa suoraa asiakassuhdetta. Volvo on myös sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen, ja sen tavoitteena on olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.

Plugsurfing-palvelu käsittää kaikki lataus- ja ajotarpeet: päivittäiset työmatkat, lataamisen paikan päällä sekä pitkät ajomatkat. Tällainen vapaus tekee sähköisellä Volvolla ajamisesta entistä nautinnollisempaa ja vaivattomampaa.
Volvon EMEA-alueen johtaja Björn Annwall
Plugsurfingilla on yhdessä Volvon kanssa vahva halu edesauttaa kestävää kehitystä ja autojen helppoa lataamista. Haluamme Volvon kanssa työskentelemällä edistää liikkumisen sähköistämistä ja muodostaa yhteyden kuljettajien ja energiankäytön välille. Tavoitteenamme on tehdä nollapäästöistä todellisuutta tuleville sukupolville.
Plugsurfingin toimitusjohtaja Anne Jalkala