Volvo Cars laajentaa täyssähköistä XC40 -mallistoa

Volvo haluaa tarjota lisää vaihtoehtoja täyssähköautoa harkitseville esittelemällä uuden yksimoottorisen version Volvo XC40 -täyssähköautosta.

Etuvetoinen, yhdellä sähkömoottorilla varustettu Volvo XC40 Recharge laajentaa Volvon sähkömallien tarjontaa ja tukee yhtiön muutosta yksinomaan sähköautojen valmistajaksi vuoteen 2030 mennessä. Volvo esittelee tulevina vuosina kokonaisen tuoteperheen uusia täyssähköautoja.

Uusi yksimoottorinen XC40 Recharge on malliston toinen täyssähköinen XC40-versio, kaksimoottorisen XC40 Recharge Twin -mallin ohella. Uutuus kehittää 231 hevosvoimaa tehoa 70 kWh:n akusta, ja sen arvioitu toimintamatka yhdellä latauksella on 400 km (WLTP). Akun voi ladata 10:stä 80 prosenttiin noin 30 minuutissa pikalatausjärjestelmällä (150 kW).

“Laajennamme yksimoottorisen XC40 Recharge -mallin myötä täyssähköautojen valikoimaamme. Asiakkaat voivat nyt valita kahdesta erilaisesta täyssähköisestä XC40 -versiosta, minkä lisäksi tarjolla on hiljattain esitelty  Volvo C40 Recharge Twin”, Volvon pääteknologiajohtaja Henrik Green toteaa.

Uusi yksimoottorinen XC40 Recharge on nyt myynnissä valituilla markkinoilla, joihin myös Suomi kuuluu. Kuten kaikki täyssähköiset Volvo -mallit, sen voi suunnitella ja tilata myös verkossa osoitteessa volvocars.fi osana Volvon uutta kaupallista strategiaa. Asiakkaat voivat tilata auton missä haluavat: mukavasti kotisohvalla tai yhdessä jälleenmyyjän kanssa.

“Olemme alkuperäisen XC40-mallin ja XC40 Recharge Twin -täyssähköauton menestyksen myötä innoissamme tästä uudesta tulokkaasta. Odotamme, että uusi versio on erittäin suosittu useilla avainmarkkinoilla ja että yhä useammat ihmiset kiinnostuvat sähköautoilusta. Haluamme myös varmistaa, että asiakkaat voivat tilata auton missä haluavat”, Volvon kaupallisten toimintojen johtaja Lex Kerssemakers sanoo.

Molemmat täyssähköiset XC40 -versiot sisältävät huolenpitopaketin ja valituilla markkinoilla myös Recharge-renkaat. Huolenpitopaketti sisältää huollon, takuun ja tiepalvelun sekä asiakkaan niin halutessa myös vakuutuksen ja kotilatauslaitteiston. Tämä kokonaisuus tekee sähköauton hankinnasta houkuttelevampaa ja mukavampaa riippumatta siitä, valitsevatko asiakkaat leasing- vai käteismaksuvaihtoehdon.

Recharge-renkaat ovat vakiona Pohjois- ja Keski-Euroopan markkinoilla. Recharge-rengassarja pystyy käsittelemään turvallisesti useampia sää- ja tieolosuhteita kuin kesä- tai talvirenkaat. Recharge-renkaat poistavat asiakkaan niin halutessa myös jokavuotisen renkaanvaihtoruljanssin ja vähentävät hiilidioksidipäästöjä talvirenkaisiin verrattuna.

Molemmat Volvo XC40 -täyssähköversiot perustuvat suosittuun XC40 -citymaasturimalliin, joka ensimmäisenä Volvona voitti arvostetun Vuoden auto Euroopassa -palkinnon vuonna 2018.

Uusi XC40 Recharge tarjoaa asiakkaille uuden tieto- ja viihdejärjestelmän, joka perustuu Android-käyttöjärjestelmään. Intuitiivinen järjestelmä tarjoaa asiakkaille monipuolisia muokkausmahdollisuuksia ja uusia Googlen palveluita, kuten Google Assistant, Google Maps ja Google Play.

Auto vastaanottaa suuremmat ohjelmisto- ja käyttöjärjestelmäpäivitykset langattomasti, mikä nostaa Volvon yhdistettyjen palvelujen eturintamaan. XC40 Recharge kehittyy ja paranee ajan kuluessa sen sijaan, että se olisi kehityskaarensa laella heti tehtaalta lähtiessään.

Uuden yksimoottorisen XC40 Rechargen tuotanto käynnistyy tänä syksynä, ja autoa valmistetaan Volvon tehtailla Belgian Gentissä ja Kiinan Luqiaossa.

Malli on tilattavissa Suomessa ja sen hinta alkaen on 47 918 euroa. Uutuus on saatavilla kolmella eri varustetasolla, joista kahden hinnat jäävät alle valtion sähköautojen hankintatuen 50 000 € hintarajan.

”Sähköauton hankintakynnyksen madaltuminen erilaisten tukien ja huojennusten myötä on asiakkaille tervetullut muutos ja myös koko Volvo -verkostolle myynnillisesti erittäin tärkeää”, sanoo Volvo Car Finlandin operatiivinen johtaja Jouni Jokinen.

Hankintatuen kriteerit täyttyvät, kun auton tilauspäivä on ennen marraskuun 2021 loppua ja toimitus ennen vuoden 2022 loppua.

Huomautuksia toimittajille

• Latausajat riippuvat eri tekijöistä, kuten ulkolämpötilasta, akun lämpötilasta, latauslaitteistosta sekä akun ja auton kunnosta.
  • Toimintamatka realistisen WLTP-ajosyklin mukaan hallituissa olosuhteissa uudelle autolle. Todellinen toimintamatka voi vaihdella. Luvut perustuvat alustavaan tavoitteeseen.
  • Recharge-renkaat ovat vakiona Volvon täyssähköautoissa seuraavilla markkinoilla: Alankomaat, Belgia, Islanti,  Itävalta, Latvia, Liettua, Moldova, Norja, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia,  Suomi, Sveitsi, Tanska, Tsekin tasavalta, Ukraina, Unkari ja Viro.
  • Google, Android, Google Play ja Google Maps ovat Google LLC:n tavaramerkkejä.

1.9.2021

Volvo Car Finland

PR & Communications Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com, puh. 0400-441117
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Car Group vuonna 2020

Tilivuonna 2020 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 834,5 miljoonaa euroa (1 403,9 miljoonaa euroa vuonna 2019). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 25,8 miljardia euroa (26,9 miljardia euroa). Vuoden 2020 kansainvälinen myynti käsitti 661 713 (705 452) autoa, mikä merkitsi 6,2 prosentin laskua vuoteen 2019 verrattuna.

Tietoja Volvo Car Groupista

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista automerkeistä. Yhtiön myynti oli vuonna 2020 yhteensä 661 713 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut Zhejiang Geely Holdingin omistuksessa vuodesta 2010 lähtien.

Volvolla oli vuoden 2020 joulukuussa keskimäärin 40 000 (41 500) kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon APAC-alueen pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Tämä näkyy yhtiön monissa liiketoimintatavoitteissa. Volvon tavoitteena on, että tämän vuosikymmenen puoliväliin mennessä puolet yhtiön kansainvälisestä myynnistä on lähtöisin täyssähköautoista ja yhtiö onnistuu luomaan viisi miljoonaa suoraa asiakassuhdetta. Volvo on myös sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen, ja sen tavoitteena on olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.