Volvo Cars parantaa sähköauton omistajuuskokemusta tehostamalla julkista latausverkostoa Euroopassa

Volvo Cars nostaa eurooppalaisten asiakkaiden julkisen lataustarjonnan uudelle tasolle esittelemällä lukuisia uusia ja käytännöllisiä ominaisuuksia, joita käytetään Volvo Cars -sovelluksen kautta. Uudet toiminnot tekevät lataamisesta ja maksamisesta huomattavasti helpompaa.

Volvo aloittaa tänään 16. lokakuuta uuden yhteistyön Digital Charging Solutionsin kanssa, joka on yksi suurimmista sähköisen liikkumisen palveluntarjoajista. Yritykset tarjoavat yhdessä parannetun palvelun, joka julkaistaan asiakkaille Euroopassa marraskuun loppuun mennessä.

Yksi suurimmista sähköautojen kuljettajien haasteista on ollut pääsy luotettavaan ja saumattomaan latausinfrastruktuuriin. Digital Charging Solutionsin alustaa käyttävä uusi ratkaisu yksinkertaistaa julkista pikalatausta ja tekee siitä käytännöllisempää ja sujuvampaa Volvo Cars -sovelluksen avulla.

Pääsy useampiin verkostoihin ja julkisiin latauspisteisiin

Täyssähköisten Volvo -mallien, kuten XC40 Rechargen ja C40 Rechargen, omistajilla sekä tulevilla EX90- ja EX30-mallien omistajilla on mahdollisuus käyttää yli tuhannen latauspisteen ylläpitäjän verkostoa, joka käsittää yli 590 000 julkista laturia 30 maassa ympäri Eurooppaa.

Maiden rajat ylittävä matkailu on yksi tämän palvelun keskipisteistä, ja käytettävissä olevan verkoston laajentaminen tarkoittaa, että täyssähköisten Volvojen kuljettajat voivat ajaa entistä pidemmälle laajalle alueelle levittäytyneiden laturien ansiosta.

Uudet toiminnot tekevät toiminnasta saumatonta

Volvo on sitoutunut jatkuvasti parantamaan julkista lataustarjontaa ja varmistamaan, että se kattaa sekä yksityisten että yritysasiakkaiden tarpeet. Tämän vuoksi tarjolla on monia uusia ominaisuuksia:

Plug & Charge -toiminto: Uusi Plug & Charge -toiminto on yhteensopiva täyssähköisen EX90-lippulaivamallin kanssa. Tämä ominaisuus lupaa täysin saumattoman kokemuksen julkisia latureita käytettäessä ja poistaa monimutkaiset tapahtumat ja tarjoaa asiakkaille huolettoman latauskokemuksen.

Latauksen etäohjaus: Asiakkaat voivat nyt aloittaa ja lopettaa latauksen etäältä Volvo Cars -sovelluksella, mikä tarjoaa enemmän joustavuutta ja parantaa latauskokemuksen hallintaa.

Kuukausittainen laskutus ja yritysasiakastilit: Uusi toiminto antaa asiakkaille mahdollisuuden luoda yritysasiakastilin ALV- ja laskutustarkoituksiin, mikä yksinkertaistaa yrityskäyttäjien prosessia.

Tilaukset: Asiakkaat voivat saada tilaustarjouksia julkisesta latauksesta ja hyötyä etuushinnoista latausasemilla. Nämä tarjoukset vaihtelevat markkinoittain ja varmistavat, että asiakkaat saavat parasta vastinetta rahalle.

Julia Sandén, Volvon latauksen liiketoimintajohtaja, kertoo: "Painopisteemme on asiakkaissa ja heidän tarpeidensa ymmärtämisessä, kun he ajavat täyssähköisellä Volvolla. Mahdollisuus käyttää entistä enemmän julkisia latureita yhdellä sovelluksella auttaa asiakkaitamme tekemään enemmän sähköisiä matkoja."

Markus Bartenschlager, Digital Charging Solutions GmbH:n kaupallinen johtaja, sanoo: “Olemme erittäin iloisia uudesta kumppanuudesta Volvon kaltaisen vahvan brändin kanssa, jonka päämääränä on 100-prosenttinen sähköistäminen. Me DCS:llä haluamme jatkuvasti tehdä lataamisesta helpompaa kaikille, ja olemme mielissämme, kun voimme tarjota tämän palvelun myös Volvon asiakkaille. Vuoden loppuun mennessä Volvon asiakkaat ympäri Eurooppaa pääsevät hyötymään jatkuvasti kasvavasta julkisesta latausverkostosta. Odotamme innolla menestyksekästä ja molempia osapuolia hyödyttävää yhteistyötä.”

16.10.2023

Volvo Car Finland

PR & Communications Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Cars vuonna 2022

Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 2,0 miljardia euroa. Tuotot vuonna 2022 olivat 29,6 miljardia euroa, ja maailmanlaajuinen kokonaismyynti käsitti 615 121 autoa.

Tietoja Volvo Car Groupista

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista automerkeistä, jonka autoja myydään asiakkaille yli 100 maassa. Volvo Cars on listattu Tukholman Nasdaq-pörssiin lyhenteellä “VOLCAR B”.

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Volvon tavoitteena on olla pelkkien sähköautojen valmistaja vuoteen 2030 mennessä, ja se on sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen tavoitteenaan olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvolla oli vuoden 2022 joulukuussa noin 43 200 kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Yhtiön tuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa, Daqingissa ja Taizhoussa (Kiina). Volvolla on lisäksi tutkimus- ja kehitystyö- sekä muotoilukeskuksia Göteborgissa, Camarillossa (USA) ja Shanghaissa (Kiina).

Volvo Car Finland Oy Ab on perustettu vuonna 1928, ja se on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.