Volvo Cars tekee EasyParkin kanssa pysäköinnistä entistä sujuvampaa

Volvo Cars tekee pysäköinnistä helpompaa ja kätevämpää integroimalla pysäköintiteknologiayritys EasyParkin sovelluksen Android Automotive -pohjaiseen tieto- ja viihdejärjestelmäänsä.

Autosovellus tarjoaa uusia ominaisuuksia, kuten helpomman pysäköinnistä maksamisen ja pysäköinnin automaattisen lopetustoiminnon, joka lopettaa pysäköintitapahtuman automaattisesti, kun auto poistuu pysäköintiruudusta. Uusi toiminto tekee Volvo -kuljettajien elämästä entistä helpompaa.

Sovelluksen integrointi on seurausta Volvon ja EasyParkin välisestä uudesta sopimuksesta. EasyPark on Euroopan suosituin pysäköintisovellus. Sopimuksen mukaisesti EasyPark-sovellus tulee saataville kaikkiin Volvoihin, joissa on Android Automotive -pohjainen tieto- ja viihdejärjestelmä.

“Monet meistä ovat joutuneet joskus tähän tilanteeseen: päivä on kiireinen, astut autoosi ja lähdet matkaan – ja muutaman tunnin kuluttua tajuat, että unohdit lopettaa pysäköintitapahtuman. EasyParkin ominaisuuksien ansiosta voimme välttyä pysäköintiin liittyviltä liikamaksuilta ja varmistaa, että kuljettajat voivat pysäköidä autonsa kätevästi ilman pysäköintimittarin tai älypuhelimen käyttöä”, Volvon strategia- ja yritysomistusjohtaja Jonas Engström sanoo.

“Volvon kanssa kehittämämme innovatiiviset ratkaisut ovat pysäköinnin tulevaisuus. Integroimalla EasyPark-sovelluksen Volvon autoihin olemme luomassa todellisuutta, jossa auto voi itse aloittaa ja lopettaa pysäköintitapahtuman”, EasyPark Groupin pääjohtaja Johan Birgersson toteaa.

EasyPark-sovelluksella on tällä hetkellä yli 10 miljoonaa käyttäjää, ja sillä voidaan maksaa pysäköinti kadunvarsilla, pysäköintialueilla ja pysäköintihalleissa yli 3 200 kaupungissa 25 maassa. Suomessa EasyPark tarjoaa 759 pysäköintialuetta.

Autosovelluksen voi ladata kaikkiin Android-pohjaisella tieto- ja viihdejärjestelmällä varustettuihin Volvoihin maissa, joissa EasyPark on toiminnassa. Android-pohjainen järjestelmä on täyssähköisissä XC40 ja C40 -malleissa sekä mallivuoden 2022 XC60, S90, V90 ja V90 Cross Country -malleissa. Sovellus on ladattavissa Google Play -kaupasta.

15.7.2021

Volvo Car Finland
PR & Communications Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com, puh. 0400-441117
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Car Group vuonna 2020
Tilivuonna 2020 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 834,5 miljoonaa euroa (1 403,9 miljoonaa euroa vuonna 2019). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 25,8 miljardia euroa (26,9 miljardia euroa). Vuoden 2020 kansainvälinen myynti käsitti 661 713 (705 452) autoa, mikä merkitsi 6,2 prosentin laskua vuoteen 2019 verrattuna.

Tietoja Volvo Car Groupista
Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista automerkeistä. Yhtiön myynti oli vuonna 2020 yhteensä 661 713 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut Zhejiang Geely Holdingin omistuksessa vuodesta 2010 lähtien.

Volvolla oli vuoden 2020 joulukuussa keskimäärin 40 000 (41 500) kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon APAC-alueen pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Tämä näkyy yhtiön monissa liiketoimintatavoitteissa. Volvon tavoitteena on, että tämän vuosikymmenen puoliväliin mennessä puolet yhtiön kansainvälisestä myynnistä on lähtöisin täyssähköautoista ja yhtiö onnistuu luomaan viisi miljoonaa suoraa asiakassuhdetta. Volvo on myös sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen, ja sen tavoitteena on olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.

Tietoja EasyPark Groupista
EasyPark on nopeasti kasvava johtava pysäköintiteknologiayritys, joka auttaa kuljettajia etsimään ja hallitsemaan pysäköintipaikkoja ja lataamaan sähköautoja. Ainutlaatuinen huipputeknologia auttaa myös yrityksiä, kaupunkeja, pysäköintialan toimijoita ja kiinteistöjen omistajia hallinnollisissa tehtävissä, suunnittelussa ja tietojenkäsittelyssä yli 3 200 kaupungissa 25 maassa. Teemme kaupunkielämästä helpompaa yksi parkkipaikka kerrallaan. Lisätietoja osoitteessa www.easyparkgroup.com.

Android on Google LLC:n tavaramerkki.