Volvo Cars tuo esille monimuotoisen henkilöstönsä uudessa XC60 -kampanjassa

Volvo kunnioittaa suositun XC60 -mallin uudessa mainoskampanjassa monimuotoista ja kasvavaa työvoimaansa.

Kampanja seuraa menestyksekästä Made By Sweden -teemaa, jota Volvo on käyttänyt viime aikoina. Mutta tällä kertaa julkisuudesta tuttujen henkilöiden (kuten jalkapallolegenda Zlatan Ibrahimović sekä popikonit Robyn ja Avicii) sijaan ruotsalainen autonvalmistaja kasvattaa bränditietoisuuttaan korostamalla omia sankareitaan – henkilökuntaansa.

– Monimuotoinen henkilöstö tarjoaa useita etuja. Erilaiset lähestymistavat ja kriittinen ajattelu ovat elintärkeitä, kun luodaan jotakin uutta. Monimuotoisuudella on valtava vaikutus Volvon toimintaan, kuten palkitun XC90 -mallin menestys ja vuoden 2015 ennätysmyynti osoittavat. Me uskomme, että suuri osa Volvon jatkuvasta menestyksestä on moninaisuuden ja ainutlaatuisen Volvo -hengen ansiota, kertoo Volvon markkinointi-, myynti- ja asiakaspalvelujohtaja Björn Annwall.

Made by Sweden

Joukosta erottuva yhdistelmä älykästä toimivuutta, johtavaa turvallisuutta ja edistyksellistä muotoilua muodostaa rungon Volvon lähestymistavalle luoda premium-autoja. Ruotsalaisen autonvalmistajan strategiana on kehittää tuotteita, jotka ymmärtävät, tukevat ja parantavat ihmisten elämää.

– Henkilöstömme kasvaa vuosi vuodelta, kun myyntimme lisääntyy. Tällä hetkellä meillä on lähes 50 eri kansallisuutta antamassa oman panoksensa autojemme muotoiluun, kehitystyöhön, markkinointiin, myyntiin ja huoltoon. Monimuotoisuudessa ei ole kyse vain iästä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai kansallisuudesta. Se on meille työskentelevien ihmisten tietotaidon, kokemuksen ja persoonallisuuden valjastamista yhteisen hyvän puolesta. Me uskomme, että monimuotoisuus synnyttää parempia tuotteita, Björn Annwall toteaa.

Uudessa kampanjassa on mukana Volvon työntekijöitä useista eri taustoista ja tehtävistä – muotoilijoista ja insinööreistä mekaanikkoihin.

Uusi Volvo XC60 -kampanja käynnistyy illalla 21. tammikuuta. Sitä voi seurata televisiosta (Ruotsissa ja Norjassa) ja YouTubesta.

21.1.2016

Lisätietoja: Volvo Car Finland Oy Ab

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com

www.volvooceanrace.com

www.volvoingolf.com

Volvo Car Group vuonna 2014/15

Tilivuonna 2014 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 238, 5 miljoonaa euroa (203,2 miljoonaa euroa vuonna 2013). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 13,8 miljardia euroa (12,9 miljardia euroa). Vuoden 2015 kansainvälinen myynti käsitti ennätykselliset 503 127 autoa, mikä merkitsi 8 prosentin kasvua vuoteen 2014 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2015 yhteensä 503 127 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli joulukuussa 2014 yli 26 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) ja Chengdussa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

– Monimuotoinen henkilöstö tarjoaa useita etuja. Erilaiset lähestymistavat ja kriittinen ajattelu ovat elintärkeitä, kun luodaan jotakin uutta. Me uskomme, että suuri osa Volvon jatkuvasta menestyksestä on moninaisuuden ja ainutlaatuisen Volvo -hengen ansiota.
Volvon markkinointi-, myynti- ja asiakaspalvelujohtaja Björn Annwall