Volvo Carsin Robin Page valittiin vuoden autosisustussuunnittelijaksi

Volvo -autojen sisätilojen pääsuunnittelija Robin Page on valittu monien arvostettujen autosuunnittelijoiden joukosta vuoden autosisustussuunnittelijaksi. Tuomaristo myönsi myös uudelle Volvo XC90 -mallille tuotantoautojen Vuoden sisustus -palkinnon.

Vuoden 2015 Automotive Interiors -messuilla Stuttgartissa kesäkuun 16. päivä jaettavat palkinnot kuvastavat sitä valtaisaa askelta eteenpäin, jonka Volvo -brändi on ottanut uuden XC90:n muotoilun myötä.

– Otan tämän palkinnon vastaan erittäin nöyränä. XC90:n sisäinen muotoilu heijastaa muutosta koko yhtiössä. Me Volvolla keskitymme luomaan kokonaisvaltaisia ylellisiä kokemuksia. Tämä tarkoittaa luonnollisten materiaalien, kuten puun, nahan ja kristallin, käyttöä tavalla, joka synnyttää rauhallisen ja levollisen elämyksen, Volvon sisämuotoilun johtaja Robin Page kertoo.

Aikaisemmin tänä vuonna Volvon muotoilutyöryhmä palkittiin arvostetulla Red Dot Design Best of the Best -tuotemuotoilupalkinnolla työstä XC90:n parissa. Tuote päihitti lähes 5 000 kilpakumppania 31 kategoriassa.

– Samalla kun viemme Volvon muotokieltä eteenpäin, olemme erittäin tietoisia perinteistämme. Turvallisuus, korkea laatu ja ympäristöystävällisyys ovat Volvo -autojen peruspilareita. Niinpä kaiken tekemisemme täytyy lunastaa nämä lupaukset. Ilman näitä elementtejä emme voi luoda hyvinvointia autojemme sisätiloihin. Ensimmäisenä tulee turvallisuus, sitten mukavuus ja ylellinen kokemus. Nämä elementit yhdessä tuottavat ainutlaatuisen elämyksen ylellisten autojen segmentissä, kertoo Volvon muotoilujohtaja Thomas Ingenlath.

Volvon raikas näkemys Skandinavian inspiroimasta muotoilusta on osoittautumassa erittäin suosituksi asiakkaiden keskuudessa. XC90-mallin ennakkotilaukset kattavat jo puolet vuoden 2015 odotetusta tuotantovolyymista.

16.6.2015

Lisätietoja: Volvo Car Finland Oy Ab

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com