Volvo Concept XC Coupé – seuraava luku Volvon uudessa muotoilutarinassa

Volvo Concept Coupé julkaistiin syyskuussa monien kehujen saattelemana. Lukuisia palkintoja voittanut malli tarjosi ensimmäisen silmäyksen Volvo Car Groupin uuteen muotoilusuuntaan designjohtaja Thomas Ingenlathin alaisuudessa. Se esitteli samalla yhden tulkinnan siitä, miltä Volvon tulevien keskikokoisten ja suurten autojen skaalautuvan alustarakenteen mittasuhteet voisivat näyttää.

Concept Coupé oli ensimmäinen kolmesta muotoilututkielmasta. Seuraava luku Volvon uudessa muotoilutarinassa esittelee, kuinka yhtiön kuuluisa turvallisuustekniikka sekä nykyaikainen aktiivinen skandinaavinen elämäntapa voidaan integroida uuteen arkkitehtuuriin. Volvo Concept XC Coupé saa maailman ensi-iltansa Pohjois-Amerikan autonäyttelyssä (NAIAS) 13. päivä tammikuuta, mutta sen täydelliset tiedot, lehdistötiedote, videoita ja kuvia julkaistaan jo 8. tammikuuta.

Concept XC Coupé perustuu Volvon perinteikkäille Cross Country- ja XC-tuotteille, jotka saivat alkunsa vuonna 1997. Jotta vuoden 2014 alkupuolella tapahtuvan uuden mallin esittelyn odotus ei tuntuisi liian pitkältä, Volvo jakaa autosta nyt kolme ensimmäistä kuvaa sekä lyhyen videon YouTube-kanavallaan.

11.12.2013

Lisätietoja: Volvo Car Finland Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325 Kuvia, videoita: www.media.volvocars.com www.volvocars.fi www.volvooceanrace.com www.volvoingolf.com

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.