Volvo esittelee kolme merensinistä Volvo Ocean Race -erikoismallia

Volvo Cars on käynnistänyt lähtölaskennan kohti Volvo Ocean Race -purjehduskilpailua esittelemällä sarjan Volvo Ocean Race –erikoismalleja. Valittavana on kolme eri vaihtoehtoa: Volvo XC90 Ocean Race, Volvo V70 Ocean Race ja Volvo XC70 Ocean Race. Kaikissa versioissa on ainutlaatuinen merensininen ulkoväri.

“Volvo Ocean Race edustaa samoja arvoja, joita asiakkaamme edellyttävät ajoneuvoiltaan. Erikoismallit korostavat aktiivista elämäntyyliä ja seikkailunhalua, ja tiedämme kokemuksesta, että niistä tulee erittäin suosittuja”, Volvo Carsin myyntijohtaja Gerry Keaney sanoo. Kun Volvo Ocean Race järjestettiin ensimmäisen kerran, näiden erikoismallien myynti nousi kaksi kertaa odotettua suuremmaksi. Asiakkaille ehdittiin toimittaa yhteensä 4 500 merensinistä Volvo V70- ja XC70-mallia ympäri maailmaa ennen kuin kilpailun voittoalus Illbruck ylitti maalilinjan Saksan Kielissä kesäkuun 9. päivänä vuonna 2002. Jännittäviä uusia sisustusratkaisuja “Tarjouksemme on tällä kertaa entistä houkuttelevampi, sillä olemme keskittyneet erityisesti sisätilojen yksityiskohtiin. Matkustamosta löytyy useita jännittäviä ratkaisuja. Olemme käyttäneet mm. sinisävyisiä alumiinipaneeleja ja hienoa purjehdusvaatteita muistuttavista materiaaleista valmistettua verhoilua. Uskomme myyvämme uusia Volvo Ocean Race -malleja huomattavasti edellisiä versioita enemmän”, Gerry Keaney toteaa. Merellistä tunnelmaa luodaan myös erityisellä merensinisellä korivärillä. Ainutlaatuisen ulkoasun täydentävät hopean sävyiset suojalistat, alumiiniset kattokiskot ja etuovien Volvo Ocean Race -tunnukset. Suomessa Erityisvalmisteisten Volvo Ocean Race -mallien tuotanto on käynnistynyt. Koko mallisto (XC90, V70, XC70) esitellään Suomessa syyskuun alussa. Moottorivaihtoehtoja on kuusi mallista riippuen 2.4 (170hv), 2.5T (210hv), T5 (260hv), V8 (315hv), 2.4D (163hv) ja D5 (185hv). Malliston hinnat alkavat 45 500 eurosta (V70 2.4 Ocean Race). Volvo Ocean Race Volvo Ocean Race on maailmaa kiertävä purjehduskilpailu, joka käsittää yhdeksän etappia. Purjehduksen suurtapahtuma käynnistyy 12.11.2005 Espanjan Vigosta. Vuoden 2005-2006 kilpailu sisältää myös välisatamissa järjestettäviä ratapurjehduksia. Lisäksi tämän vuoden koitoksessa nähdään uusi nykyaikaisesti muotoiltu ja entistä nopeampi Volvo Open 70 -alus. Lisätietoja purjehduskilpailusta on osoitteessa: http://www.volvooceanrace.org. 10.8.2005 www.media.volvocars.com (sis. kuvapankin)