VOLVO JA RENAULT SOLMIVAT UUDEN VIISIVUOTISSOPIMUKSEN

VOLVO JA RENAULT SOLMIVAT UUDEN VIISIVUOTISSOPIMUKSEN Pohjoismaissa jo 20 vuotta toiminut yhteistyö Volvon ja Renaultin henkilöautotoimintojen välillä jatkuu. Osapuolet ovat allekirjoittaneet uuden pitkäjänteisen Pohjoismaita koskevan sopimuksen, joka kattaa seuraavat viisi vuotta. Volvon ja Renaultin välinen yhteistyö alkoi Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa vuonna 1983 ja Suomessa kuusi vuotta myöhemmin. Yhteistoiminta on molempien osapuolien mielestä sujunut erittäin myönteisissä merkeissä. - Koko Renault -liiketoiminta on kehittynyt hyvin, molempia osapuolia hyödyntäen. Renaultilla oli aikanaan hyvinkin vaatimaton osuus Pohjoismaiden markkinoista, mutta tänään sen asema täällä on jo vankka. Vuodesta 1995 Renaultin myynti Pohjoismaissa on kaksinkertaistunut, toteaa Volvo Auto Oy Ab:n toimitusjohtaja Mika Seitovirta. - Kaksi vuosikymmentä jatkunut yhteistyömme on ollut harvinaisen antoisaa ja olemme iloisia siitä, että uusi sopimus on allekirjoitettu. Tarkoituksenamme on edelleen kehittää yrityksiemme välistä yhteistyötä ja vahvistaa asemiamme lähivuosien aikana, sanoo johtaja Alain Margaritopol, joka vastaa Renaultin Keski- ja Pohjois-Euroopan markkinoista. Viime vuonna Renault saavutti n. 6 prosentin markkinaosuuden Pohjoismaissa. - Uusittu sopimus mahdollistaa entistäkin tiiviimmän yhteistyön ja liiketoiminnan kehittämisen, Mika Seitovirta toteaa. - Voimme jatkaa viime vuosien voimakasta panostustamme. Tulevaisuuden näkymät ovat hyvät, varsinkin kun huomioimme Renaultin mittavan lähivuosien tuoteuudistusohjelman. Volvon ja Renaultin mallistot täydentävät toisiaan vallan mainiosti. 03.04.2003 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT00040/wkr0002.pdf