Volvo julkistaa Volvo XC40 Recharge -sähköauton osana uutta sähköistettyä automallistoa

Volvon asiakkaiden tarvitsee tulevaisuudessa vastata yhteen perimmäiseen kysymykseen: haluatko uuden Volvon johdon kanssa vain ilman? Volvo esittelee tänään XC40 Recharge -mallin, joka on yhtiön ensimmäinen täyssähköauto ja ensimmäinen tuote täysin uudessa Recharge-mallistossa.

XC40 Recharge -sähköauto perustuu palkittuun ja erittäin suosittuun kompaktiin XC40-malliin, ja se on ensimmäinen Volvon täyssähköauto. Se on Volvolle todellinen merkkipaalu, joka sisältää myös täysin uuden Android-pohjaisen tieto- ja viihdejärjestelmän.

Volvo julkistaa seuraavan viiden vuoden aikana täyssähköauton joka vuosi ja tavoittelee täyssähköautoille 50 prosentin osuutta kokonaismyynnistä vuoteen 2025 mennessä loppujen autojen ollessa hybridejä. Recharge on kattotermi kaikille ladattaville Volvoille, jotka ovat joko täyssähköautoja tai lataushybridejä.

Volvon asiakkailta kysytään verkkosivuilla vuoden 2020 alkupuolelta lähtien, haluavatko he Volvo Recharge -auton vai eivät. Volvo kannustaa kuljettajia sähköiseen ajamiseen tarjoamalla jokaisen Recharge-lataushybridimallin yhteydessä vuoden ilmaiset sähköt. Hyvitys maksetaan keskimääräisen sähkönhinnan mukaan.

– Olemme sanoneet tämän jo monta kertaa aikaisemmin: Volvon tulevaisuus on sähköinen. Tänään otamme suuren askeleen eteenpäin julkaisemalla XC40-täyssähköauton ja Recharge-malliston, kertoo Volvon pääjohtaja Håkan Samuelsson.

XC40 Recharge -sähköauto on kaikkea, mitä Volvolta voi odottaa, minkä lisäksi se käyttää huippuluokan täysin sähköistä nelivetovoimansiirtoa, joka tarjoaa toimintasäteeksi yli 400 km (WLTP) yhdellä latauksella. Tehoa auto tuottaa 408 hv. Akku latautuu 80 prosenttiin 40 minuutissa pikalatausjärjestelmässä.

Android-pohjainen tieto- ja viihdejärjestelmä on täysin integroitu Volvon On Callin kanssa, joka on yhtiön yhdistettyjen palvelujen käyttöalusta. Lataushybridiautojen kuljettajat voivat Volvo On Call -sovelluksella tarkkailla, kuinka paljon he ajavat pelkällä sähkövoimalla.

Volvo vastaa Recharge-autojen odotettuun kysyntään kolminkertaistamalla sähköistettyjen autojen tuotantokapasiteetin ja laatii ensi vuodesta alkaen Designer’s Choice -valikoiman suosittuja Recharge-malleja, mikä mahdollistaa huomattavasti lyhyemmät toimitusajat. Volvo tavoittelee lataushybridiautoille 20 prosentin osuutta kokonaismyynnistä vuonna 2020.

Jokainen Volvo -malliston auto sisältää Recharge-vaihtoehdon, kompaktista XC40-mallista 60-sarjan autoihin ja XC90-lippulaivamalliin. Volvo on ainoa autonvalmistaja, joka tarjoaa lataushybridiversion jokaisesta mallistaan.

XC40 Recharge -sähköauto ja Recharge-mallisto ovat todisteita yhtiön uudesta kunnianhimoisesta toimintasuunnitelmasta, joka julkistettiin tänään. Se esittelee konkreettisia toimenpiteitä, jotka ovat yhteneväisiä Pariisin ilmastosopimuksen kanssa ja tukevat Volvon tavoitetta tulla ilmastoneutraaliksi yhtiöksi vuoteen 2040 mennessä. Lue lisää Volvon ilmastosuunnitelmasta täällä.

Uusi Volvo XC40 Recharge -sähköauto saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla. Auto on mallimerkinnältään P8 AWD R-Design, ja se on nelivetoinen. XC40 Recharge -sähköauton hinta on alkaen 62 593 €. Ennakkovarauksia voi tehdä lähimmällä Volvo -jälleenmyyjällä.

Katso videot uudesta XC40 Recharge -sähköautosta:
Running footage
One pedal drive
Battery package
Powertrain
Frunk
Volvo On Call

16.10.2019

Volvo Car Finland
Tiedotuspäällikkö Mia Pelttari, mia.pelttari@volvocars.com, puh. 0400-441117
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Car Group vuonna 2018
Tilivuonna 2018 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 336,3 miljoonaa euroa (1 324,6 miljoonaa euroa vuonna 2017). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 23,8 miljardia euroa (19,7 miljardia euroa). Vuoden 2018 myynti käsitti ennätykselliset 642 253 (571 577) autoa, mikä merkitsi 12,4 prosentin kasvua vuoteen 2017 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvolle eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista premium-autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2018 yhteensä 642 253 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin omistuksessa vuodesta 2010 lähtien.

Volvolla oli vuonna 2018 keskimäärin 43 000 (39 500) kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan-pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Tämä näkyy yhtiön monissa liiketoimintatavoitteissa. Volvon tavoitteena on, että seuraavan vuosikymmenen puoliväliin mennessä puolet yhtiön kansainvälisestä myynnistä on lähtöisin täyssähköautoista ja puolet kaikista autoista tarjotaan asiakkaille tilauspalvelun kautta. Volvo odottaa myös, että tuolloin kolmannes myydyistä autoista on autonomisia.

Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com
Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.

Pikafaktat

Uusi Volvo XC40 Recharge -sähköauto saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla. Auto on mallimerkinnältään P8 AWD R-Design, ja se on nelivetoinen. XC40 Recharge -sähköauton hinta on alkaen 62 593 €. Ennakkovarauksia voi tehdä lähimmällä Volvo -jälleenmyyjällä.

Olemme sanoneet tämän jo monta kertaa aikaisemmin: Volvon tulevaisuus on sähköinen. Tänään otamme suuren askeleen eteenpäin julkaisemalla XC40-täyssähköauton ja Recharge-malliston.
Volvon pääjohtaja Håkan Samuelsson