Volvo kouluttaa automyynnin erikoisosaajat

Autoalan myyjän erikoisammattitutkinnon ovat suorittaneet ensimmäisenä Suomessa Volvon henkilöautojälleenmyyntiorganisaation ammattilaiset. Tutkinto on Opetushallituksen virallinen, hyväksytty tutkinto - osoitus ammattitaidosta.

Autoalan myyjän erikoisammattitutkinnon näytöt voi suorittaa joko 1) ajoneuvojen ja/tai koneiden myynnin tai 2) varaosien ja tarvikkeiden myynnin osaamisalaan suuntautuvana. Erikoisammattitutkinto muodostuu mm. seuraavista osa-alueista: markkinointi, myynti- ja asiakaspalvelu, yhteistyö- ja esimiesvalmiudet ja tekninen osaaminen.
Nyt valmistuneet myyjät ovat tätä ennen suorittaneet Volvo Auto –organisaation Business Schoolissa monivuotiset Myyjä Master ja Super Master –valmennusohjelmat.

Suomen ensimmäiset Autoalan myyjän erikoisammattitutkinnon suorittaneet henkilöt työskentelevät Keskusautohalli Oy:ssä ja Käyttöauto Oy:ssä. Automyyjän ja varaosamyyjän suuntautumisvaihtoehdoista ovat nyt valmistuneet 2 automyyjää ja 2 varaosamyyjää. Näytöt on vastaanottanut Työtehoseura.

Ensi syksynä Volvo Auto –organisaatiosta valmistuu lisää erikoisammattitutkinnon suorittaneita. Tulossa on kolme myyjän ja kahdeksan työnjohdon erikoisammattitutkinnon näyttöä.

11.6.2008

Lisätietoja:
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
www.volvocars.com
www.edu.fi/julkaisut/maaraykset/naytot/autoalanmyyjaneat.pdf (lisätietoja tutkinnon perusteista)