Volvo On Call -älypuhelinsovellus näyttää lataushybridien kuljettajille tietoja sähköllä ajamisesta

Sitä voisi vaikka kutsua sähköistettyjen autojen askelmittariksi: Volvon lataushybridiautojen kuljettajat voivat jatkossa saada tarkempia tietoja sähköllä ajamisesta, kun Volvo tuo uusia toimintoja Volvo On Call -älypuhelinsovellukseen kaikilla Volvo On Call -markkinoilla.

Volvo haluaa lisätoimintojen avulla rohkaista lataushybridien kuljettajia lataamaan autoaan ja ajamaan mahdollisimman paljon sähköllä. Tavoitteena on myös lisätä yleistä kiinnostusta sähköautojen etuja ja kestävää liikkumista kohtaan.

Uusi paranneltu Volvo On Call -sovellus muun muassa näyttää kuljettajalle, kuinka paljon hän on ajanut täyssähkötilassa ja kuinka paljon sähköä ja polttoainetta on kulunut. Lisäksi palvelu antaa myöhemmin tänä vuonna kuljettajille mahdollisuuden nähdä ajamisen vaikutukset hiilijalanjälkeen ja sähkötilan käytön synnyttämät arvioidut polttoainekustannussäästöt.

"Haluamme, että Volvo On Call -sovellus helpottaa käyttäjän elämää ja luo yksilöllisemmän kokemuksen", sanoo digitaalisen liiketoiminnan johtaja Ödgärd Andersson. "Kun auton älykkäät yhteydet lisääntyvät jatkuvasti, sovelluksen potentiaali kasvaa. Ajan myötä aiomme tehdä sovelluksesta yhtä suuren osan Volvoa kuin itse auto."

Viime vuonna käynnistyneen sähkönhyvityskampanjan* aikana ostetuissa Volvo Recharge -malleissa sovellus näyttää kuljettajalle myös hyvityksen vallitsevan tilan. Recharge on kattotermi kaikille ladattaville Volvoille, joissa on täyssähkö- tai lataushybridivoimansiirto.

Uudet Volvo On Call -toiminnot ovat saatavilla kaikkiin Volvon lataushybrideihin, jotka on valmistettu SPA- ja CMA-alustoille ja myyty vuoden 2015 jälkeen niissä 47 maassa, joissa Volvo On Call toimii. Kiinassa vastaavat toiminnot integroidaan suosittuun WeChat-palveluun.

“Aivan kuten askelmittari auttaa ihmisiä kuntoilemaan, me haluamme antaa asiakkaillemme lisätietoja heidän ajotavastaan ja auttaa heitä ajamaan kestävämmällä tavalla. Lataushybridit ovat ikään kuin osa-aikaisia sähköautoja, jotka rohkaisevat ihmisiä muuttamaan ajokäyttäytymistään ja edesauttavat siirtymistä kohti täyssähköautoja”, kertoo Volvon EMEA-alueen johtaja Björn Annwall.

Volvo oli ensimmäinen suurempi autonvalmistaja, joka sitoutui mallistonsa täyteen sähköistämiseen ja tulevaisuuteen ilman perinteistä polttomoottoria. Se on nyt lataushybridien markkinajohtaja kyseisten autojen käsittäessä lähes 25 prosenttia yhtiön kokonaismyynnistä Euroopassa.

Volvo lanseeraa seuraavan viiden vuoden aikana useita täyssähköautoja. Yhtiön tavoitteena on, että täyssähköautot käsittävät 50 prosenttia yhtiön kansainvälisestä myynnistä vuoteen 2025 mennessä loppujen autojen ollessa hybridejä. Volvon ensimmäisen täyssähköauton, XC40 Recharge P8:n, tuotanto käynnistyy myöhemmin tänä vuonna Belgian Gentissä.

Kaikista nykymalliston Volvo-malleista – XC40:stä 60-sarjaan ja yhtiön lippulaivamalliin, suureen XC90:een – on saatavana Recharge-versio. Volvo on ainoa autonvalmistaja, jolla on tarjota lataushybridiversio jokaisesta mallistaan.

Tänään ilmoitetut Volvo On Call -päivitykset perustuvat asiakaspalautteeseen, ja Volvo jatkaa alustan kehitystä suunnittelemalla palvelua asiakkaiden toiveiden ympärille.* Ehdot vaihtelevat markkina-alueen mukaan. Katso Volvon verkkosivuilta lisätietoja oman maasi tarjouksesta.

9.7.2020

Volvo Car Finland
Tiedotuspäällikkö Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com, puh. 0400-441117
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Car Group vuonna 2019

Tilivuonna 2019 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 356,5 miljoonaa euroa (1 347,1 miljoonaa euroa vuonna 2018). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 26,0 miljardia euroa (23,9 miljardia euroa). Vuoden 2019 myynti käsitti ennätykselliset 705 452 (642 253) autoa, mikä merkitsi 9,8 prosentin kasvua vuoteen 2018 verrattuna. Tulokset alleviivaavat Volvon talouden ja toiminnan myönteistä kehitystä ja valmistelevat yhtiötä seuraavaan kasvuvaiheeseen.

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista premium-autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2019 yhteensä 705 452 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut Zhejiang Geely Holdingin omistuksessa vuodesta 2010 lähtien.

Volvolla oli vuonna 2019 keskimäärin 41 500 (41 500) kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon APAC-alueen pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Tämä näkyy yhtiön monissa liiketoimintatavoitteissa. Volvon tavoitteena on, että tämän vuosikymmenen puoliväliin mennessä puolet yhtiön kansainvälisestä myynnistä on lähtöisin täyssähköautoista ja yhtiö onnistuu luomaan viisi miljoonaa suoraa asiakassuhdetta. Volvo on myös sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen, ja sen tavoitteena on olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvo Car Finland Oy Ab on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaan Kaivokselassa. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.

Pikafaktat

Aivan kuten askelmittari auttaa ihmisiä kuntoilemaan, me haluamme antaa asiakkaillemme lisätietoja heidän ajotavastaan ja auttaa heitä ajamaan kestävämmällä tavalla. Lataushybridit ovat ikään kuin osa-aikaisia sähköautoja, jotka rohkaisevat ihmisiä muuttamaan ajokäyttäytymistään ja edesauttavat siirtymistä kohti täyssähköautoja.
Volvon EMEA-alueen johtaja Björn Annwall