Volvo on Suomen vastuullisin automerkki jo kolmatta vuotta peräkkäin

Volvo on jälleen valittu Suomen vastuullisimmaksi automerkiksi Sustainable Brand Index 2024 -kuluttajatutkimuksessa. Volvo valittiin Suomen vastuullisimmaksi automerkiksi myös vuonna 2022 ja 2023. Tämä kuvastaa Volvon asemaa kestävän kehityksen edelläkävijänä autoalalla Suomessa.

Sustainable Brand Index on Euroopan laajin brändien kestävän kehityksen käsityksiä mittaava riippumaton kuluttajatutkimus, joka suoritetaan kahdeksassa maassa ympäri Eurooppaa. Tutkimus kokoaa yhteen 80 000 kuluttajan näkemykset yli 1 600 brändistä eri toimialoilta. Vuosittain SB Insight julkaisee kunkin maan virallisen Sustainable Brand Index -raportin, johon sisältyvät tuoreimmat trendit brändien ja kestävän kehityksen saralla.

Brändit valitaan vuosittain useilta eri toimialoilta riippumattomien parametrien perusteella. Näihin parametreihin kuuluvat markkinaosuus kyseisillä markkinoilla, liikevaihto ja yleinen bränditietoisuus. Näiden kriteerien tarkoituksena on luoda valikoima brändejä, joita kuluttajat kohtaavat päivittäisessä elämässään. Suomessa autoalan brändejä mukana oli yhteenä 12. Brändit eivät voi itse päättää osallistumisestaan tai pois jäämisestään tutkimuksesta. Sustainable Brand Index™:n vuosittaiset tulokset ovat julkisesti saatavilla.

"Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä, että Volvo on jälleen kerran tunnustettu vastuullisuuden edelläkävijäksi. Tämä jatkuva tunnustus osoittaa, että pysymme yhdessä asiakkaidemme kanssa sitoutuneina kestävän kehityksen tavoitteisiimme ja jatkamme toimia ilmastoystävällisemmän tulevaisuuden puolesta," sanoo Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.

Volvo sitoutuu jatkossakin toimimaan vastuullisesti ja toteuttamaan ilmastosuunnitelmaansa, jonka tavoitteena on olla ilmastoneutraali vuoteen 2040 mennessä. Yhtiö jatkaa investointejaan innovatiivisiin ja ympäristöä säästäviin teknologioihin, jotta voimme yhdessä rakentaa kestävämpää tulevaisuutta.

Katso webinaaritallenne tästä linkistä

12.3.2024

Volvo Car Finland

PR & Communications Mia Pelttari
mia.pelttari@volvocars.com
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
Kaikki videot löytyvät täältä
www.linkedin.com/company/volvo-car-finland/

Volvo Cars vuonna 2023

Volvo Car Group saavutti vuonna 2023 ennätyksellisen liikevoiton 2,3 miljardia euroa. Tuotot vuonna 2023 olivat 35,4 miljardia euroa, mikä on kaikkien aikojen ennätys. Maailmanlaajuinen kokonaismyynti käsitti ennätykselliset 708 716 autoa.

Volvo on perustettu vuonna 1927. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista automerkeistä, jonka autoja myydään asiakkaille yli 100 maassa. Volvo Cars on listattu Tukholman Nasdaq-pörssiin lyhenteellä “VOLCAR B”.

Volvo haluaa tarjota asiakkailleen liikkumisen vapautta henkilökohtaisella, kestävällä ja turvallisella tavalla. Volvon tavoitteena on olla pelkkien sähköautojen valmistaja vuoteen 2030 mennessä, ja se on sitoutunut jatkuvaan hiilijalanjäljen pienentämiseen tavoitteenaan olla ilmastoneutraali yhtiö vuoteen 2040 mennessä.

Volvolla oli vuoden 2023 joulukuussa noin 43 400 kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Yhtiön tuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa, Gentissä (Belgia), Etelä-Carolinassa (USA) sekä Chengdussa, Daqingissa ja Taizhoussa (Kiina). Volvolla on lisäksi tutkimus- ja kehitystyö- sekä muotoilukeskuksia Göteborgissa ja Shanghaissa (Kiina).

Volvo Car Finland Oy Ab on perustettu vuonna 1928, ja se on osa maailman tunnetuimpia ja arvostetuimpia autoja valmistavaa Volvo Car Group -yhtiötä. Maahantuomme ja markkinoimme Volvo -merkkisiä henkilöautoja, niiden varaosia ja lisävarusteita. Volvo Car Finland Oy Ab:n 100 % omistamia tytäryhtiöitä ovat Bilia ja Hertz. Volvo -uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.