Volvo Service 2.0 nostaa autohuollon uudelle tasolle

Volvo Auto jälleenmyyjäverkostoineen on kehittänyt uuden Volvo Service 2.0 –palvelukokonaisuuden. Kyseessä on palvelun tason nosto, jossa asiakkaalle tarjotaan uusia palveluja huollon yhteydessä.

- Ohjelmistojen päivitys veloituksetta, Omamekaanikko asiakkaan niin halutessa, uudistettu Volvo Tiepalvelu, Volvo-sijaisauto sekä ajankohtaisia asiakasetuja sisältyvät Service 2.0-palvelukokonaisuuteemme, sanoo Tom von Bonsdorff, Volvo Auton teknisen palvelun johtaja.
Uudistus toteutetaan asiakaslähtöisesti, sillä muutoksen taustalla on TNS-gallupin vuonna 2010 valmistunut tutkimus jälkimarkkinoista. Tutkimuksessa selvitettiin mm. miksi asiakas valitsee merkkikorjaamon.
- Volvo-asiakkaista 70 prosenttia on kiinnostunut asioimaan Volvo-huollossa suoraan työn suorittavan mekaanikon kanssa. Se on meille selkeä viesti ja haluamme tarjota tätä mahdollisuutta koko maassa, sanoo von Bonsdorff.
- Tämä on iso asia, sillä tiedämme omien tutkimuksiemme kautta jo nyt, että Omamekaanikon toiminta näkyy suoraan suurempana asiakastyytyväisyytenä.
Asiakkaiden toivomista palvelumuodoista myös sijaisauto huollon ajaksi nousee esiin yli 60-prosenttisesti. Selkeä viesti palvelun tarjoajalle.

Hintamielikuvaan muutos
Automerkin erityistuntemus on merkkihuollon valttikortti. Selvästi suurin syy tulla Volvo-liikkeeseen on osaavat ammattilaiset. Silti vapaat korjaamot lisääntyvät, käyttäen hintamielikuvaa kilpailuvalttinaan. Volvo Service 2.0 on Volvo-jälleenmyyjien vastaus haasteeseen.
- Hintamielikuvaan pitää saada muutos. Tuomme jatkossa rohkeasti esiin kilpailukykyiset hintamme. Keinoihin kuuluu myös tarjota vaihtuvia asiakasetuja.
- Volvo Tiepalvelu uudistuu. Aikaisemmin se päättyi viiden vuoden jälkeen, uusi tiepalvelu laajenee kaikenikäisille Volvoille. Tiepalvelu on asiakkaalle ilmainen aina vuodeksi eteenpäin, edellyttäen että auton huolto on suoritettu Volvo-jälleenmyyjällä.
Volvo Service 2.0 –huoltoon kuuluu myös veloitukseton ohjelmistopäivitys. Uusimmissa Volvoissa on noin 20 ohjausyksikköä, eli tietokonetta. Tietokoneiden tapaan myös autot toimivat paremmin, jos ohjelmistot välillä päivitetään. Huollon yhteydessä autoon ajetaan uusimmat versiot. Esimerkkejä toiminnoista joita voidaan optimoida päivityksillä ovat moottori, ilmastointilaite, ajajan informaatiokeskus ja turvajärjestelmät.
- Veloitukseton ohjelmistopäivitys huollon yhteydessä on ainutlaatuinen palvelu autoalalla, sanoo von Bonsdorff.
Volvo Service 2.0 tuodaan Volvo-jälleenmyyjäverkostoon maaliskuun aikana.

10.3..2011

Lisätietoja: Volvo Auto
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.