Volvo V60 ja S60 saivat viiden tähden arvosanan törmäystesteissä Euroopassa ja Yhdysvalloissa

Volvo Car Corporationin johtava asema turvallisuuden saralla sai lisävahvistusta erinomaisilla testisuorituksilla Atlantin molemmin puolin. Volvo V60 sai täydet viisi tähteä Euro-NCAP:n törmäystestissä, ja se nimettiin parhaaksi malliksi suurten perheautojen luokassa.

USA:ssa Volvo S60 saavutti viiden tähden arvosanan NHTSA:n törmäystestissä.

- Nämä ovat erittäin hyviä uutisia. Useat puolueettomat tutkimukset eri mantereilla tukevat tavoitettamme tarjota asiakkaillemme markkinoiden turvallisimpia ajoneuvoja. Tämä on kuitenkin vain osa automallin todellisen turvallisuustason kokonaiskuvasta ja siitä työstä, jota teemme jokaisen tuotteen kohdalla voidaksemme tarjota asiakkaille maailmanluokan turvallisuutta, sanoo Volvon turvallisuuskonsultti Thomas Broberg.

Volvo V60 oli ykkönen Euro-NCAP:n testin suurten perheautojen luokassa, minkä lisäksi se sai kiitosta matalissa nopeuksissa tapahtuvia yhteentörmäyksiä estävästä City Safety -järjestelmästään.

Erinomainen eurooppalainen auto Yhdysvalloissa

Yhdysvalloissa Volvo S60 sai viiden tähden kokonaistuloksen NHTSA:n (kansallinen tieliikenneturvallisuusvirasto) törmäystesteissä, jotka tunnetaan myös US-NCAP:n nimellä. S60 oli ainoa auto, joka saavutti viisi tähteä jokaisessa kolmessa törmäystestissä (etutörmäys, sivutörmäys pylvääseen ja sivutörmäys muuriin), ja se sai täydet pisteet myös ympäripyörähdystestissä.

S60 on tällä hetkellä USA:ssa ainoa eurooppalainen premium-luokan auto, joka on saavuttanut NHTSA:n huippupisteet sekä IIHS:n (tieturvallisuuden vakuutusinstituutti) Top Safety Pick -arvosanan ja johon on saatavana kaikki NHTSA:n suosittelemat aktiiviset turvallisuustekniikat.

Lisää mullistavia uutisia Genevessä

- Volvo johtaa kehitystyötä huipputekniikassa, joka auttaa kuljettajaa välttämään onnettomuuksia. Kaikki ominaisuudet on suunniteltu kuljettajan ympärille, ja ne auttavat häntä pysymään virkeänä ja tietoisena ympäristöstään yhteentörmäysten ja vaarallisten tilanteiden välttämiseksi. Vankistamme asemaamme entisestään vuoden 2012 Geneven autonäyttelyssä, jossa esittelemme uusia mullistavia turvallisuustekniikoita, kertoo Volvo Car Corporationin pääjohtaja Stefan Jacoby.

6.2.2012

Volvo Auto, tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Lisätietoa ja korkearesoluutiokuvia:

www.media.volvocars.com
www.volvocars.com

Tämän lehdistömateriaalin tiedot ja kuvaukset koskevat Volvo Carsin kansainvälistä automallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

Volvo Car Corporationin pääjohtaja Stefan Jacoby