Volvo V60 Plug-in –hybridimalli – jälleen uusi maailmanuutuus Volvolta

Volvo Cars esittelee vuoden 2011 Geneven autonäyttelyssä V60 Plug-in -hybridimallin. Kyseessä on käytännössä tuotantovalmis auto, jonka hiilidioksidipäästöt ovat alle 50 g/km. Vastaava polttoaineen kulutus on vain 1,9 l/100 km. Volvosta tulee vuonna 2012 markkinoiden ensimmäinen autonvalmistaja, jolla on valikoimissaan tämänkaltainen uudentyyppinen hybridimalli. Auto on syntynyt läheisessä yhteistyössä ruotsalaisen energiayhtiön Vattenfallin kanssa.

V60 Plug-in -hybridi sisältää parhaat ominaisuudet kolmesta eri autotyypistä yhdessä tyylikkäässä sportswagonissa. Kuljettajalla on mm. mahdollisuus ajaa enintään 50 kilometriä pelkällä sähköllä.

- Tämä toisen sukupolven hybridiauto on täydellinen valinta kuluttajalle, joka haluaa todella vähäpäästöisen auton täynnä ajonautintoa, kertoo Volvo Carsin pääjohtaja Stefan Jacoby.

D5-moottori ja sähkökäyttöinen takaveto

V60 Plug-in -hybridimallin etupyöriä pyörittää viisisylinterinen 2,4-litrainen D5-turbodieselmoottori, joka kehittää 215 hevosvoimaa tehoa ja jopa 440 Nm vääntöä. Taka-akselissa on käytetty sähkökäyttöistä ERAD-takavetotekniikkaa. Se sisältää 70 hevosvoimaa kehittävän sähkömoottorin, joka saa voimansa 12 kWh:n litium-ioniakustosta. Autossa on kuusivaihteinen automaattivaihteisto.

- Jotta todelliset autoharrastajat innostuisivat ympäristöystävällisyydestä, heille on tarjottava mahdollisuus ajaa vähäpäästöisellä autolla, joka synnyttää todellisen ajonautinnon ja innostavan adrenaliiniryöpyn.

- V60 Plug-in -hybridillä on kaikki aidon sportswagonin perinteiset ominaisuudet. Olemme vain viimeistelleet sen uusimmalla huipputekniikalla, Stefan Jacoby toteaa.

Volvo V60 Plug-in -hybridi esitellään Genevessä järjestettävässä lehdistötilaisuudessa maaliskuun 1. päivänä.

27.1.2011

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

www.media.volvocars.com
www.volvocars.com

Tämän lehdistömateriaalin tiedot ja kuvaukset koskevat Volvo Carsin kansainvälistä automallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.