Volvo V60 Plug-in Hybrid Vuoden Ekoauto -finaalissa

Maailman ensimmäinen dieselpistokehybridi Volvo V60 Plug-in Hybrid on suuren kiinnostuksen kohteena New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä. Se on yksi kolmesta jäljellä olevasta ehdokkaasta arvostetun 2013 World Green Car of the Year -palkinnon saajaksi.

Voittoisan ympäristöystävällisen auton valitsevat 66 autotoimittajaa 23 maasta eri puolilta maailmaa. Voittaja julkistetaan New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä 28. päivä maaliskuuta.

Volvo esittelee lehdistötilaisuudessaan Jacob Javits Centerissä samana päivänä myös uudet R-Design-mallit ja ilmoittaa uusista jännittävistä tulokkaista Volvo-mallistoon Pohjois-Amerikassa.

Tarkempia tietoja Volvo V60 Plug-in Hybrid -mallista

Mullistava V60 Plug-in Hybrid on maailman ensimmäinen dieselpistokehybridi. Se sisältää kaksi voimansiirtoratkaisua ja tehokkaan akun. Kuljettaja voi valita haluamansa ajotilan kolmella eri painikkeella, jotka antavat autolle kolme täysin erilaista luonnetta. Painikkeet ovat Pure, Hybrid ja Power.

- Monipuolisuus tekee V60 Plug-in Hybrid -mallista ylivertaisen vaihtoehdon markkinoiden muihin hybrideihin verrattuna. Auto on Pure-, Hybrid- ja Power-tilojen ansiosta täydellinen valinta vaativalle asiakkaalle, joka haluaa minimoida hiilidioksidipäästöt mutta maksimoida ajonautinnon, kertoo Volvon markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun varajohtaja Doug Speck.

● Pure-tilassa kuljettaja voi ajaa jopa 50 kilometriä pelkällä sähkövoimalla.

● Hybrid-tilassa auton hiilidioksidipäästöt ovat 48 g/km. Vastaava polttoaineen kulutus on ainoastaan 1,8 l/100 km.

● Power-tila vapauttaa kuljettajan käyttöön diesel- ja sähkömoottorien yhteistehon ja synnyttää erittäin suorituskykyisen ajoneuvon, jonka huipputeho on 215+70 hevosvoimaa ja enimmäisvääntö 440+200 Nm. Sähkömoottorin salamannopea tehontuotto mahdollistaa auton kiihtyvyyden 0–100 km/h jo 6,1 sekunnissa.

Onnistunut lanseeraus

Volvo V60 Plug-in Hybridin erinomaiset ominaisuudet ovat tuoneet mallille paljon menestystä vuonna 2012 nähdyn ensiesittelyn jälkeen. Ensimmäinen mallivuoden 2013 erä myytiin loppuun jo ennen kuin tuotteet ehtivät autoliikkeisiin.

Uusi Volvo V60 Plug-in Hybrid saavutti vuonna 2012 Euro NCAP:n historian korkeimmat pisteet sähkökäyttöisten autojen luokassa. Testissä saavutetut viisi tähteä (mukana myös viisto etutörmäys nopeudessa 64 km/h) osoittavat, että V60 Plug-in Hybrid -mallin turvallisuusstandardit ovat yhtä korkeat kuin perinteisemmän V60:n.

- Yli 50 prosenttia V60 Plug-in Hybridin ostajista tulee asiakkaaksemme jonkin toisen automerkin parista. Kaksi eri voimansiirtoa ja kolme ajotilaa muodostavat erinomaisen kokonaisuuden autoilijalle, joka kaipaa ympäristöystävällisyyttä ilman kompromisseja. Plug-in-hybridimme menestys on todennäköisesti vahvin signaali Volvon voimakkaasta elpymisestä sen jälkeen, kun aloitimme itsenäisen matkamme vuonna 2010, Doug Speck sanoo.

Volvo V60 Plug-in Hybrid on Volvon ja ruotsalaisen sähköyhtiön Vattenfallin läheisen yhteistyön tulosta. Kaksi yhtiötä ovat rahoittaneet kehitysprojektin yhdessä.

20.3.2013

Lisätietoja: Volvo Auto
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita:
www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com
www.volvoingolf.com

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

Volvon markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun varajohtaja Doug Speck