Volvo vahvassa vauhdissa

Volvo ylläpitää kovaa vauhtia Suomen rekisteröintitilastoissa ja alkuvuosi on tuonut vahvaa kasvua. Vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana on rekisteröity 5.148 uusia Volvoja – mikä on 1.057 kpl enemmän kuin vuosi sitten. Kasvuvauhti on peräti 25,8 prosenttia – samalla kun kokonaismarkkina on pienessä laskusuunnassa ( -1,7 prosenttia vs. 2016).

Alkuvuoden tilastoissa Volvo on noussut Suomen neljänneksi suosituimmaksi autoksi. Varsinkin premium-luokassa merkki kasvaa kilpailijoitaan selkeästi nopeammin ja jatkaa näin selvänä premiumluokan ykkösenä.

Alkuvuodesta (1-6/2017) on rekisteröity 5.148 Volvoa (4.091 kpl ajalla 1-6/2016). Markkinaosuus on 8,0 prosenttia (vuosi sitten 6,25 prosenttia) ja kasvua viime vuoden vastaavaan aikaan peräti 25,8 prosenttia.

- Koko uudistunut Volvo 90 -sarja on vahvasti menestyksemme takana, ja mallisarjan sisällä erityisesti Volvo V90, joka myös valittiin Vuoden Autoksi Suomessa 2017, sanoo Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.

Volvo V90 -mallia on rekisteröity 1.542 kpl ja kun tähän lisätään myös sedan-malli S90, niin S90/V90 on Suomen kolmanneksi suosituin auto, Skoda Octavian ja Nissan Quashqain jälkeen.

Samalla käytännössä jo loppuunmyyty Volvo XC60 Classic on mennyt kaupaksi todella hyvin ja suosio näyttää jatkuvan kun tulossa on täysin uusi Volvo XC60. Uutta mallia on ennakkomyyty jo yli 1.000 kpl, ensimmäiset asiakasluovutukset on kohta alkamassa, joten loppuvuodellekin on syytä odottaa suuria rekisteröintilukuja.

Volvo V90/S90 on suosituin taksi

Uudistunut Volvo -mallisto on herättänyt suurta kiinnostusta myös taksiautoilijoissa. Volvo S90/V90 nousi alkuvuodesta Suomen suosituimmaksi taksimalliksi ja puolen vuoden jälkeen malli jatkaa ykköspaikalla. Volvo S90/V90 on tilaston kärjessä 272 rekisteröinnillä, kun MB E-sarjaa on rekisteröity 256 kpl.

– Myös taksiyrittäjien Volvolle osoittama luottamus on meille tärkeä asia, josta olemme kiitollisia, sanoo Ahlstedt.

3.7...2017

Lisätietoja: Volvo Car Finland
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutisia kuvia, videoita:
www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com
www.volvoingolf.com

Volvo Car Group vuonna 2016

Tilivuonna 2016 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 153,1 miljoonaa euroa (700,0 miljoonaa euroa vuonna 2015). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 18,9 miljardia euroa (17,2 miljardia euroa). Vuoden 2016 myynti käsitti ennätykselliset 534 332 autoa, mikä merkitsi 6,2 prosentin kasvua vuoteen 2015 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2016 yhteensä 534 332 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli joulukuussa 2016 yli 31 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt