Volvo XC60 myydyin iso auto Suomessa

Volvo oli Suomen viidenneksi myydyin merkki vuoden 2015 rekisteröintitilastoissa 7.445 autolla ja 6,9 prosentin markkinaosuudella. Vuosi oli Volvolle menestys kun uutuusmalli XC90 ilmestyi kesällä ja välittömästi kiilasi oman segmenttinsä myydyimmäksi autoksi. Samalla Volvo jatkaa yhä selkeämpänä premiumautojen ykkösenä.

Suomessa Volvo vahvisti asemiaan myös isojen autojen markkinajohtajana. Tässä kokoluokassa Volvon osuus oli 32,4 prosenttia (31,8 prosenttia vuonna 2014 ja 30,2 prosenttia vuonna 2013) eli melkein joka kolmas rekisteröity iso auto oli Volvo. Suomen suosituin iso auto oli Volvo XC60, jota rekisteröitiin 1.444 kappaletta.

Volvo XC60 jatkaa myös premium luokan katumaastureiden selvänä ykkösenä. XC60 -mallia

rekisteröitiin selkeästi enemmän kun kilpailijoitansa yhteensä (Audi Q5 478 kpl, BMW X3 296 kpl

ja MB GLC/GLK 169 kpl).

- Vuonna 2007 esitelty V70-malli on ollut listaykkösemme ensiesittelystä saakka.

Hyvin varusteltu Classic -versio piti yllä ikonisen Sportswagonimme suosiota ja XC70 -malli jopa kasvatti myyntiään Classic -konseptin myötä. Yhteenlaskettuna nämä mallit hallitsevat kokoluokkaansa, sanoo Mats Lille, Volvo Car Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja.

Huippusuosittu Volvo V40

Menestyksekäs Volvo -vuosi on pitkälti myös merkin myydyimmän mallin ansiota. Pienin Volvo on erittäin suosittu, sillä V40 -mallia rekisteröitiin 2.066 kappaletta. Näistä 390 kappaletta on mallin Cross Country -versiota. V40 on nyt ensimmäistä kertaa premiumautojen ykkönen omassa kokoluokassaan.

Volvo V60 -malli sai loppuvuodesta rinnalleen Cross Country -version, joka heti herätti suurta kiinnostusta. Mallin sedanversio S60 ja S60 Cross Country mukaanlukien Volvo päihittää kaikki premiumkilpailijansa myös tässä kokoluokassa.

- On hienoa, että pärjäämme laajalla rintamalla, kokoluokasta riippumatta. Volvon mallistosta löytyy

useita vähäpäästöisiä vaihtoehtoja ja turvallisuus on testattu ja hyväksi todettu auton koosta

riippumatta, sanoo Lille.

Volvo esitteli vuoden aikana uutuden joka antaa osviittaa merkin tulevaisuudesta myös tulevien mallien osalta. Volvon uusi SPA -alustateknologia on nyt tuotannossa täysin uudessa Volvo XC90 -mallissa.

Uusi XC90 on kaikkien aikojen kehittynein ja turvallisin Volvo. Maailmanlaajuinen myynti on ollut suuri menestys - myös Suomessa, jossa rekisteröitiin 220 kappaletta. Asiakastilauksia on tämän lisäksi yli 300, joista yli puolet on sähkötoiminnalla varustettu ladattava hybridi T8 Twin Engine.

-  Nyt esittelemme uuden Volvo S90 -mallin Detroitin autonäyttelyssä ja maaliskuussa on vuorossa Volvo V90 -mallin ensiesittely Genevessä. Molemmat uutuudet antavat meille hyvät eväät menestyä myös tänä vuonna, sanoo Lasse Ahlstedt, Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja.

5.1.2016

Lisätietoja: Volvo Car Finland Oy Ab

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com