Vuoden auto Euroopassa -palkinnon voittanut Volvo XC40 sai Euro NCAP:ltä huippupisteet

Volvon XC40 -malli on saavuttanut uuden merkkipaalun saatuaan vuoden 2018 Euro NCAP -turvallisuustesteistä huippupisteet. Tämä tarkoittaa, että XC40 on 60- ja 90-sarjan isosisarustensa tapaan yksi maanteiden turvallisimmista autoista.

Vuoden 2018 Euro NCAP -testit olivat kaikkien aikojen tiukimmat. Mukana oli uusia ja vaativampia haasteita, joilla tutkittiin moninaista turvallisuustekniikkaa, kuten pyöräilijöiden havaitsemistoimintoa automaattijarrutuksella ja kaistalla pysymisen hätätukijärjestelmiä. Kokonaisuutena XC40 sai korkeimmat turvallisuuspisteet kaikista uuden ohjelman alaisuudessa testatuista autoista.

– Uusi XC40 on yksi markkinoiden turvallisimmista autoista. Siinä on kompaktien katumaasturien laajin turvallisuustekniikoiden vakiovarustus. Ratkaisumme auttavat kuljettajia havaitsemaan vaaratilanteet, välttämään onnettomuuksia ja pysymään turvallisesti omalla kaistalla, ja ne lieventävät jopa tieltä suistumistilanteessa syntyviä iskuja, sanoo Volvon turvallisuuskeskuksen johtaja Malin Ekholm.

Kaikki myynnissä olevat testatut uudet Volvo -autot ovat saaneet viiden tähden arvosanan omissa Euro NCAP -testeissään. Viime vuonna XC60 palkittiin kokonaisuudessaan parhaana suurena katumaasturina ja yleisesti parhaana autona arvostetuissa Euro NCAP 2017 Best in Class -turvallisuusmittauksissa. XC90 sai saman tittelin vuonna 2015.

XC40 valittiin maaliskuussa Vuoden Autoksi Euroopassa 2018. Se on ensimmäinen kyseisen arvostetun palkinnon voittanut Volvo ja osoittautunut sittemmin vahvaksi myyntiveturiksi. Volvo ilmoitti toukokuussa, että se aikoo laajentaa tuotantoaan sekä Euroopassa että Kiinassa vastatakseen mallin huikeaan kysyntään.

19.7.2018

Lisätietoja: Volvo Car Finland
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita:
www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com

Volvo Car Group vuonna 2017

Tilivuonna 2017 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 421,6 miljoonaa euroa (1 113,5 miljoonaa euroa vuonna 2016). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 21,3 miljardia euroa (18,3 miljardia euroa). Vuoden 2017 myynti käsitti ennätykselliset 571 577 autoa, mikä merkitsi 7,0 prosentin kasvua vuoteen 2016 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Tietoja Volvo Car Groupista

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2017 yhteensä 571 577 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli vuonna 2017 keskimäärin noin 38 000 kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvon turvallisuuskeskuksen johtaja Malin Ekholm