Volvo kuorma-autot markkinajohtaja Pohjoismaissa - kolmatta peräkkäistä vuotta

Volvo vahvistaa edelleen asemaansa raskaiden kuorma-autojen markkinajohtajana Pohjoismaissa. Volvo on ykkönen yli 16 tonnin luokassa kaikissa Pohjoismaissa ja 10-15 tonnin luokassa Ruotsissa. Nämä tiedot selviävät juuri julkaistusta vuoden 2004 rekisteröintitilastosta. - Menestys perustuu hyviin, asiakkaiden arvostamiin tuotteisiin sekä hyvään yhteistyöhön jälleenmyyjien kanssa, Volvo Trucksin Pohjoismaiden johtaja Ulf Magnusson toteaa.

Pohjoismaiset kuorma-automarkkinat kehittyivät positiivisesti vuoden 2004 aikana. Yli 16 tonnin luokkaan rekisteröityjen autojen määrä lisääntyi 12 995 autosta 14 211 autoon. - Tässä luokassa asemamme markkinajohtajana on vahvistunut ja markkinaosuutemme on 37,6 prosenttia, Ulf Magnusson kertoo. Osuutemme on pysynyt tällaisena viimeiset viisi vuotta, vaikka rekisteröityjen kuorma-autojen määrä on vaihdellut 12 000 kappaleesta viime vuoden 14 200 autoon. Volvo on raskaimmassa luokassa myös markkinajohtaja kaikissa Pohjoismaissa. - Markkinajohtajuus on tärkeätä, sillä haluamme olla houkutteleva vaihtoehto parhaimmille jälleenmyyjille ja korjaamoille. Tehokas ja hyvä yhteistyö jälleenmyyjiemme kanssa on myös - yhdessä hyvän tuotevalikoimamme kanssa - merkittävin selitys sille, että pärjäämme vuosi vuoden jälkeen hyvin kovassa kilpailussa, Ulf Magnusson lopettaa. Rekisteröinnit >16 t : katso tilasto pdf-linkistä 12.1.2005 Lisätietoja: PR-chef Merril Boman, Volvo Lastvagnar Sverige, tfn +46 73 902 57 61. Volvo Trucks on yksi maailman johtavista raskaiden kuorma-autojen valmistajista. Yrityksen tuotteita myydään yli 130 markkina-alueella eri puolilla maailmaa. Volvo Trucks kuuluu Volvo konserniin, joka on yksi maailman johtavista kuorma-autojen, linja-autojen, maanrakennuskoneiden, meri- ja teollisuusmoottoreiden sekä lentokoneiden osien ja niiden moottoreiden osien ja palvelujen tuottajista. Volvo konserni tarjoaa myös täydelliset rahoituspalvelut.