Lehdistötiedote VOLVON KULJETUSTEN TIETO- JA VIESTINTÄJÄRJESTELMÄ DYNAFLEETISTÄ UUSI VERSIO - ENTISTÄKIN TEHOKKAAMMAT MAANTIEKULJETUKSET Volvon kuljetusten tieto- ja viestintäjärjestelmä Dynafleet on nyt päivitetty. Uusimmassa versiossa on useita kuljetuksista saatavaa yleiskuvaa ja turvallisuutta parantavia toimintoja. Täysin uusi Dynafleet-moduuli on Driver Management, jonka avulla niin kuljettajan ja kuljetusten suunnittelijan on helppo seurata EU:n ajoaikaan liittyviä määräyksiä. Sekä kuljettaja että kuljetuspäällikkö saavat varoituksen ajoajan ylittymisen riskistä. Mikäli ajoaika ylittyy, järjestelmä antaa hälytyksen. - Driver Managementin avulla on helppo seurata ajoaikamääräysten noudattamista jopa stressaavissa olosuhteissa, jolloin tahattomia ylityksiä voi tapahtua, Volvon Dynafleet liiketoiminnasta vastaava Hampus Hansson kertoo. Driver Management tallentaa myös kuljettajan työ- ja lepoaikatiedot reaaliaikaisesti. Kuljetuspäälliköllä on ajantasaiset tiedot siitä, mikä työ- tai lepovaihe kuljettajalla on menossa. Tämä helpottaa kuljetusten suunnittelua ja tekee kuljettajan työstä joustavampaa. Ajoaikatiedot tallentuvat toimiston tietojärjestelmään, mikä helpottaa palkan maksua. Tracking-toiminnon avulla voidaan nyt myös päättää, mitä tietoja ja millaisin välein ajoneuvosta lähetetään toimistoon. - Näin informaation määrä pienenee, mikä puolestaan tehostaa kommunikointia, Hampus Hansson jatkaa. Uutta on myös avunpyyntö-toiminto, joka on Dynafleet Communication Toolin ja Information Toolin lisävaruste. Kuljettaja voi pyytää autosta Volvo Action Servicen apua vain napin painalluksella. Avunpyynnön mukana välittyvät ajoneuvon sijaintitiedot ja ajankohta. Dynafleetin ajoneuvoyksikkö voidaan nyt päivittää kuorma-auton VCADS Pro diagnoosityökalun avulla Volvo jälleenmyyjän luona. Tämä tekee päivitykset nopeiksi ja helpoiksi. Volvon kuljetusten tieto- ja viestintäjärjestelmä Dynafleet on tehokas apuväline pyrittäessä tehostamaan tiekuljetuksia. Uusi voimakas ja turvallinen Volvo FH16 on tarkoitettu vaativiin kuljetuksiin suurilla yhdistelmämassoilla. Mikäli ajoneuvojen suurinta sallittua pituutta ja yhdistelmämassaa nostettaisiin, kaukokuljetukset Euroopan teillä tehostuisivat merkittävästi. Lyhyesti Dynafleetistä Dynafleet on markkinoiden johtava ajoneuvojen ja kuljetusten ohjausjärjestelmä. Järjestelmä rakentuu kolmen eri toimintakokonaisuuden varaan. Nämä ovat Vehicle Management, Driver Management ja Transport Management. Kuljetusyrityksen on näistä moduulirakenteelle perustuvista perusyksiköistä helppo valita juuri omaa toimintaansa tehostavat ja tuottavuutta lisäävät elementit. Amsterdam lokakuussa 2003 Lisätietoja: Volvo Kuorma- ja Linja-autot Oy Ab Vesa Soppi, puh. 09-5079 250, GSM 050-5289 009 e-mail: vesa.soppi@volvo.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00270/wkr0002.pdf