Volvo saa 1500 Volvo FH Aero -kuorma-auton tilauksen italialaiselta kuljetusliike Lannuttilta

Yhden Volvo Trucksin kaikkien aikojen suurimmista tilauksista, 1500 Volvo FH Aero -kuorma-autoa, on tehnyt Lannutti Group, italialainen kuljetus- ja logistiikkayritys, joka on uusimassa kaukoliikennekalustoaan.

Italiassa pääkonttoria pitävä Lannutti Group liikennöi yli 2500 kuorma-autolla 24/7 kahdeksassa Euroopan maassa. Osana kaluston uusimisohjelmaa Lannutti on tilannut 1500 Volvo FH Aero -kuorma-autoa. Kaikki autot on varustettu Volvon uudella Camera Monitor System (CMS) -peilikamerajärjestelmällä, joka korvaa perinteiset peilit ja parantaa aerodynamiikkaa ja turvallisuutta.

”Kaluston uusimisen periaatteena meillä Lannutti Groupilla on priorisoida vähäpäästöisiä ajoneuvoja tarjoten samalla korkealaatuista mukavuutta ja turvallisuutta kuljettajillemme suojellen heitä ja muita tienkäyttäjiä. Kalustossa jo 100 % käytössä olevan polttoainetta säästävän I-Save-teknologian lisäksi pyrimme nyt tarttumaan CMS-peilikamerajärjestelmän ja parannetun aerodynaamisen muotoilun etuihin. Kumppanuus Volvon kanssa mahdollistaa jatkamaan matkaamme kohti nollapäästöjä”, kertoo Valter Lannutti, Lannutti Groupin toimitusjohtaja.

Suurin osa Lannuttin tilaamista uusista kuorma-autoista toimii HVO:lla (Hydrotreated Vegetable Oil), polttoaineella, joka voidaan valmistaa jätteistä vähentäen käytönaikaisia päästöjä jopa 90 %.

”Tämä kauppa saa minut niin ylpeäksi, koska se osoittaa Lannuttin luottamuksen ja sitoutumisen Volvo Trucksiin pitkäaikaisena kumppanina”, sanoo Roger Alm, Volvo Trucksin johtaja. Hän jatkaa: ”Tämä todella todistaa, että olemme tehneet oikeita asioita Volvo FH Aeron kanssa. Se ei ainoastaan auta asiakkaitamme vähentämään polttoainekustannuksia ja CO2-päästöjä, vaan se on myös yksi turvallisimmista kuorma-automalleista heidän kuljettajiensa kannalta.”

Volvo FH Aero – kehitetty keskittyen polttoainetehokkuuteen ja turvallisuuteen

Polttoainetehokkuus ja turvallisuus ovat olleet yhtä tärkeitä uuden Volvo FH Aeron kehittämisessä. Uusi pidennetty aerodynaaminen ohjaamon muotoilu on jopa viisi prosenttia polttoainetehokkaampi kuin edeltäjänsä. Lisäksi Volvo Trucksin uusi CMS-peilikamerajärjestelmä ei ainoastaan ​​säästä polttoainetta aerodynaamisen muotoilunsa ansiosta, vaan se myös parantaa liikenneturvallisuutta kuljettajan paremman suoran näkyvyyden ansiosta sekä parantaa näkyvyyttä pimeässä ja sateisessa säässä.

Uuden Volvo FH Aeron polttoainesäästöt tulevat viime vuosien Volvo FH -kuorma-autojen voimansiirtoon tehtyjen tehokkuusparannusten päälle, mukaan lukien Volvon I-Save-voimansiirtotekniikka. Volvo FH -kuorma-automalliston ja uuden FH Aeron polttoainesäästöt merkitsevät huomattavia leikkauksia CO2-päästöissä ja käyttökustannuksissa.

Volvo FH Aeron sisätiloihin on myös tehty paljon uudistuksia, jotka parantavat kuljettajien työympäristöä. Lisäksi liitettävyyspalvelut antavat kalustosta vastaaville täydellisen näkymän kuorma-autosta ja perävaunusta.

Uutta Volvo FH Aeroa on neljä versiota – FH Aero, täyssähköinen FH Aero Electric, kaasukäyttöinen FH Aero ja FH16 Aero.

1500 uutta Volvo-kuorma-autoa toimitetaan Lannutti Groupille vuosien 2024 ja 2025 aikana.

19. heinäkuuta 2024

LINKKI korkearesoluutiokuviin

Lehdistökuvat ja -videot ovat saatavilla Volvo Trucksin Mediahubissa osoitteessa https://media.volvogroup.com/

Lisätiedot:
Veli Pusa, myyntijohtaja, Volvo Finland Ab, veli.pusa@volvo.com, p. +358 400 983 126

Volvo Trucks (maahantuonti: Volvo Finland Ab)
Volvo Trucks myy asiakkailleen kuljetusten kokonaisratkaisuja. Yritys tarjoaa täyden tuotevalikoiman keskiraskaista raskaisiin kuorma-autoihin, ja maailmanlaajuisesti sillä on 2 200 toimipisteen verkosto noin 130 maassa. Volvon kuorma-autoja valmistetaan 12 maassa eri puolilla maailmaa. Vuonna 2023 toimitettiin maailmanlaajuisesti noin 145 000 Volvo kuorma-autoa. Volvo Trucks on osa Volvo Groupia, joka on maailman johtavia kuorma- ja linja-autojen, rakennuskoneiden sekä meri- ja teollisuusmoottorien valmistajia. Volvo Group tarjoaa myös kokonaisvaltaisia rahoitus- ja palveluratkaisuja. Volvo Trucksin työ perustuu yhtiön perusarvoihin, jotka ovat laatu, turvallisuus ja ympäristöstä huolehtiminen.