Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5 §:n mukainen liputusilmoitus: BlackRock Investment Management (UK) Limitedin omistus Wärtsilässä

Wärtsilä Oyj Abp Pörssitiedote 28.9.2018 klo 16

BlackRock, Inc. on ilmoittanut Wärtsilä Oyj Abp:lle, että BlackRock Investment Management (UK) Limitedin osuus Wärtsilän osakkeista ja äänistä ylitti 5%:n liputusrajan 27.9.2018. Tämän myötä BlackRock Investment Management (UK) Limitedin osuus Wärtsilän osakkeista ja äänistä on 5,03% ja sen kokonaisomistus on 5,14%. BlackRock, Inc.:in ja sen rahastojen yhteenlaskettu osuus Wärtsilän osakkeista ja äänistä on 8,48%.

Blackrock, Inc.:in ja sen rahastojen osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitus-välineiden kautta Yhteenlaskettu %-osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen
tai rikkoutumisen jälkeen
8,27% 0,20% 8,48% 591.723.390
Edellisessä liputus-ilmoituksessa ilmoitettu osuus
(jos liputettu)
7,88% 1,15% 9,03%

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet

Osakesarja / osakelaji Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
FI0009003727 48.982.961  8,27%
YHTEENSÄ A 48.982.961  8,27%

B: AML:n 9.luvun pykälässä 6a tarkoitetut rahoitusvälineet:

Rahoitusvälineen
luonne
Eräpäivä Toteutusaika Toimitustapa
(osakeomistus/
nettoarvon tilitys)
Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Lainatut arvopaperit N/A N/A Osakeomistus 1.096.518  0,18%
CFD N/A N/A Nettoarvon tilitys 135.986  0,02%
YHTEENSÄ B 1.232.504  0,20%

Kari Hietanen
Johtaja, Yhteiskuntasuhteet ja lakiasiat

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava älykkään teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Wärtsilä maksimoi asiakkaiden alusten ja voimalaitosten ympäristötehokkuuden ja taloudellisuuden keskittymällä kestäviin innovaatioihin, kokonaishyötysuhteeseen ja data-analytiikkaan. Vuonna 2017 Wärtsilän liikevaihto oli 4,9 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 18.000. Yrityksellä on yli 200 toimipistettä yli 80 maassa eri puolilla maailmaa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

Yrityksestä

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava älykkään teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Wärtsilä maksimoi asiakkaiden alusten ja voimalaitosten ympäristötehokkuuden ja taloudellisuuden keskittymällä kestäviin innovaatioihin, data-analytiikkaan ja kokonaishyötysuhteeseen. Vuonna 2018 Wärtsilän liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 19.000. Yrityksellä on yli 200 toimipistettä yli 80 maassa eri puolilla maailmaa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.