Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukainen liputusilmoitus: Fiskars Oyj Abp:n omistus Wärtsilässä

Wärtsilä Oyj Abp, Pörssitiedote, 11.6.2019 klo 15:30

Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukainen liputusilmoitus: Fiskars Oyj Abp:n omistus Wärtsilässä

Fiskars Oyj Abp on ilmoittanut Wärtsilä Oyj Abp:lle, että sen Wärtsilä-omistus on alittanut 5 %:n liputusrajan 11.6.2019. Liputusrajan alittuminen liittyy Fiskarsin hallituksen päätökseen jakaa Fiskarsin omistamia Wärtsilä-osakkeita ylimääräisenä osinkona osakkeenomistajille.

Fiskars Oyj Abp:n ja sen rahastojen osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Yhteenlaskettu %-osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen
tai rikkoutumisen jälkeen
Alle 5 % -    Alle 5 % Alle 5 %
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus
(jos liputettu)
5,01 % -    5,01 %

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet

Osakesarja / osakelaji Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
FI0009003727 Alle 5%  -    Alle 5%   -
YHTEENSÄ A Alle 5%   Alle 5%

Kari Hietanen
Johtaja, Yhteiskuntasuhteet ja lakiasiat
Johtaja, Viestintä, brändi ja markkinointi

Yrityksestä

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava älykkään teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Wärtsilä maksimoi asiakkaiden alusten ja voimalaitosten ympäristötehokkuuden ja taloudellisuuden keskittymällä kestäviin innovaatioihin, data-analytiikkaan ja kokonaishyötysuhteeseen. Vuonna 2019 Wärtsilän liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 19.000. Yrityksellä on yli 200 toimipistettä yli 80 maassa eri puolilla maailmaa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.