Nimityksiä Wärtsilän johtokuntaan

Wärtsilä Oyj Abp, Pörssitiedote, 8.8.2024 klo 19.30

Nimityksiä Wärtsilän johtokuntaan

Wärtsilä on nimittänyt Anu Sirkiän (49), MBA, markkinointi- ja viestintäjohtajaksi sekä Wärtsilän johtokunnan jäseneksi. Sirkiä aloittaa tehtävässään viimeistään marraskuun 2024 loppuun mennessä. Hän raportoi Wärtsilän konsernijohtaja Håkan Agnevallille. Sirkiä seuraa tehtävässään Saara Tahvanaista, joka on jo siirtynyt toisen yrityksen palvelukseen.

Anu Sirkiällä on laaja kokemus viestinnästä, brändistä/brändin kehittämisestä ja markkinoinnista. Hän tulee Wärtsilään Amer Sportsista, jossa hän toimii viestintäjohtajana ja on Amer Sportsin johtoryhmän jäsen. Tätä ennen hän veti KONEen globaalia sisäistä viestintää ja toimi eri johtotehtävissä Aalto University Executive Educationissa.

“Toivotan Anun lämpimästi tervetulleeksi Wärtsilän tiimiin ja mukaan edistämään hiilineutraaliutta energia- ja merenkulkualalla. Anulla on vahvat näytöt ja monipuolinen kokemus markkinoinnista, viestinnästä sekä muutosten johtamisesta globaalisti, joten hänellä on erittäin hyvät edellytykset jatkaa markkinoinnin ja viestinnän muutosta Wärtsilässä”, sanoo Wärtsilän konsernijohtaja Håkan Agnevall.

Lisätiedot:
Teija Sarajärvi
Henkilöstöjohtaja
teija.sarajarvi@wartsila.com

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava innovatiivisen teknologian ja elinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Panostamme kestävän teknologian ja palveluiden innovaatioihin auttaaksemme asiakkaitamme huomioimaan ympäristön ja parantamaan taloudellista suorituskykyään. Yli 280 toimipisteessä 79 maassa 17 800 omistautunutta ja ammattitaitoista työntekijäämme mahdollistavat toimialojemme siirtymän kohti hiilineutraaliutta ympäri maailmaa. Vuonna 2023 Wärtsilän liikevaihto oli 6,0 miljardia euroa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. www.wartsila.com