Wärtsilä julkaisee oikaistut taloudelliset tiedot vuodelta 2022 organisaatiorakenteen muutoksen myötä

Wärtsilä Oyj Abp, pörssitiedote, 23.3.2023 klo 9.00

Wärtsilä ilmoitti 17.10.2022 integroivansa Voyage-liiketoimintansa osaksi Marine Power -liiketoimintaa 1.1.2023 alkaen. Wärtsilän taloudellinen raportointi noudattaa uutta organisaatiorakennetta vuoden 2023 ensimmäisestä neljänneksestä alkaen.

Wärtsilän uusi raportointirakenne

Uudessa organisaatiorakenteessa Marine Power, Marine Systems ja Energy muodostavat konsernin raportoitavat segmentit. Portfolio Business raportoidaan edelleen muina liiketoimintoina.

Oikaistut taloudelliset tiedot

Wärtsilän vuoden 2022 taloudelliset tiedot on oikaistu uuden raportointirakenteen mukaisesti. Oikaistut vertailuluvut esitetään tähän tiedotteeseen liitetyissä excel- ja PDF-tiedostoissa. Oikaisu ei vaikuta konsernitason taloudellisiin lukuihin.

Voyage-liiketoiminnan integroinnin osaksi Marine Power -liiketoimintaa lisäksi Wärtsilä valmistelee Voyageen kuuluvien osien (NACOS Navigation, NACOS Automation, Dynamic Positioning ja sensorit) sulauttamista uudeksi liiketoimintayksiköksi, joka siirretään Portfolio Business -liiketoimintaan. Lisäksi Marine Electrical Systems -liiketoimintayksikön suunnitellaan siirtyvän Marine Systems -liiketoiminnasta Portfolio Business -liiketoimintaan. Näiden muutosten suunnitellaan tapahtuvan vuoden 2023 toisen neljänneksen aikana, eivätkä ne sisälly nyt julkaistuihin oikaistuihin taloudellisiin tietoihin. Näitä muutoksia koskevat oikaistut taloudelliset tiedot julkaistaan niiden valmistumisen jälkeen arviolta touko–kesäkuussa.

Hanna-Maria Heikkinen
Sijoittajasuhdejohtaja

hanna-maria.heikkinen@wartsila.com

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava innovatiivisen teknologian ja elinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Panostamme kestävän teknologian ja palveluiden innovaatioihin auttaaksemme asiakkaitamme huomioimaan ympäristön ja parantamaan taloudellista suorituskykyään. 17 500 omistautunutta ja ammattitaitoista työntekijäämme yli 240 toimipisteessä 79 maassa mahdollistavat toimialojemme siirtymän kohti hiilineutraaliutta ympäri maailmaa. Vuonna 2022 Wärtsilän liikevaihto oli 5,8 miljardia euroa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.