Wärtsilä nimittää Anders Lindbergin Energy -liiketoiminnan johtajaksi ja Wärtsilän johtokunnan jäseneksi

Wärtsilä Oyj Abp, Pörssitiedote, 4.5.2023 klo 9:30

Wärtsilä on nimittänyt Anders Lindbergin (57), diplomi-insinööri, MBA, Energy -liiketoiminnan johtajaksi ja johtokunnan jäseneksi. Lindberg aloittaa tehtävässään 1.6.2023, ja hän raportoi Wärtsilän konsernijohtajalle Håkan Agnevallille. Lindbergin edeltäjä Sushil Purohit jätti tehtävänsä marraskuussa, kun hänet nimitettiin avaintehtäviin Wärtsilän ulkopuolelle.

Lindbergillä on laaja kokemus kansainvälisten projektiliiketoimintojen johtamisesta energia- ja rautatieteollisuudessa. Hän siirtyy Wärtsilään Dellner Couplers AB:sta, jossa hän on toiminut toimitusjohtajana. Tätä ennen Lindberg toimi EPC:n ja QHSE:n johtajana Ørstedissä sekä useissa kansainvälisissä johtotehtävissä Bombardier Transportationilla kasvattaen arvokasta kokemusta projektimyynnistä, projektinhallinnasta, tuotannosta, tutkimuksesta ja kehityksestä sekä elinkaaripalveluista.

”Anders Lindberg on erittäin vankka johtaja, jolla on vahva kokemus organisaatioiden ja liiketoimintojen kehittämisestä. Hän tuo ylemmän tason kokemusta useista teollisuusyrityksistä ja kansainvälisten projektiliiketoimintojen johtamisesta. Andersilla on taidot ja kokemus viedä energialiiketoimintamme uudelle tasolle, ja olen erittäin iloinen voidessani toivottaa hänet tervetulleeksi Wärtsilään ja matkallemme merenkulun ja energian hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi”, sanoo Håkan Agnevall, Wärtsilän konsernijohtaja.

”Olen innoissani liittyessäni Wärtsilään, jonka teknologiat ovat johtavia energia-alalla ja joka on ainutlaatuisessa asemassa tukemassa asiakkaidensa hiilidioksidipäästöjen vähentämistä. Yhdessä kollegoideni kanssa toimitamme virtaa maailmalle kestävällä tavalla ja ajamme kannattavaa kasvua”, sanoo Anders Lindberg.

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:

Teija Sarajärvi
Henkilöstöjohtaja
teija.sarajarvi@wartsila.com

Kaikki Wärtsilän tiedotteet löytyvät osoitteesta https://www.wartsila.com/media/news-releases ja http://news.cision.com/wartsila-corporation jossa voi myös ladata kuvat.

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava innovatiivisen teknologian ja elinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Panostamme kestävän teknologian ja palveluiden innovaatioihin auttaaksemme asiakkaitamme huomioimaan ympäristön ja parantamaan taloudellista suorituskykyään. Yli 240 toimipisteessä 79 maassa 17 500 omistautunutta ja ammattitaitoista työntekijäämme mahdollistavat toimialojemme siirtymän kohti hiilineutraaliutta ympäri maailmaa. Vuonna 2022 Wärtsilän liikevaihto oli 5,8 miljardia euroa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.