Wärtsilä tehostaa QuantiServ-palvelutarjoomaansa hankkimalla LOCK-N-STITCH -yrityksen

Wärtsilä Oyj Abp, Lehdistötiedote, 2.2.2018 klo 10.30

Teknologiakonserni Wärtsilä laajentaa QuantiServ-liiketoimintalinjansa palvelutarjoomaa ostamalla amerikkalaisen tekniikan alan yrityksen, LOCK-N-STITCHin. Yritysosto vahvistaa Wärtsilän palveluportfoliota asiakkaille, joiden käytössä on useita tuotemerkkejä.

Wärtsilä Services -liiketoiminnan QuantiServ-liiketoimintalinja perustettiin vuonna 2016 tarjoamaan tuki- ja ylläpitopalveluja asiakkaille, jotka käyttävät useiden valmistajien laitteita merenkulku- ja energia-aloilla. Palvelu on tarjolla sekä Wärtsilän hankkimien yritysten tuotteille (esim. Deutz, Sulzer, Stork, Nohab, Crepelle) että muiden valmistajien tuotteille. Tarjottuihin palveluihin kuuluvat kunnostustyöt, paikalla tehtävät in-situ-palvelut sekä joustavat korjaus- ja kunnossapitopalvelut voimantuotannon apu- ja päälaitteistoille.

LOCK-N-STITCH on erikoistunut valurautakorjauksiin ja sen asiantuntemus täydentää QuantiServ-liiketoimintalinjan palvelutarjontaa. Useiden valmistajien tuotteita käyttäville asiakkaille voidaan tarjota entistä kattavampaa palvelua liittämällä LOCK-N-STITCHin teknologiat ja osaaminen QuantiServ-tuotevalikoimaan. LOCK-N-STITCHillä on lisäksi kokemusta 3D-teknologian käytöstä korjauspalveluissa. Yhtiön viimeaikainen kehitystyö kattaa 3D-skannereiden hyödyntämisen rikkoutuneiden osien skannauksessa sekä 3D-suunnittelun korvaavien valurautaosien räätälöinnissä.

LOCK-N-STITCH on kehittänyt edistynyttä metallinkorjausteknologiaa, ruuvikierrekorjauksia, uunijuottoa ja sulahitsausta merenkulku- ja energia-aloille. Koska QuantiServin palvelut ovat saatavilla merkittävimmissä merenkulun solmukohdissa sekä sisämaan voimalaitoksissa, patentoituja LOCK-N-STITCH-ratkaisuja voidaan hyödyntää maailmanlaajuisesti tarjottaessa laadukkaita korjauspalveluita nykyisille ja uusille asiakkaille.

”Olemme aikaisemmin tehneet yhteistyötä LOCK-N-STITCHin kanssa ja yhtiön vaikuttavat korjausteknologiat sopivat hyvin QuantiServ-portfolioon. Uskomme, että tällä hankinnalla voidaan luoda merkittävää arvoa asiakkaillemme”, sanoo Guido Barbazza, johtaja, Emerging Businesses, Wärtsilä Services. ”Uusi valurautakorjauksen osaaminen tarjoaa liiketoimintamahdollisuuksia ja odotamme markkinaosuutemme kasvavan sekä korjausratkaisuissa että in-situ-palveluissa yleisemmin.”

Parempaa tehokkuutta ja asiakastyytyväisyyttä

Perheomisteinen LOCK-N-STITCH perustettiin vuonna 1990, ja se sijaitsee Kalifornian Turlockissa, missä yhtiö työllistää 35 henkilöä ja palvelee asiakkaita meri- ja energiasektoreilla sekä muilla aloilla. Noin 90 prosenttia vuosittaisesta liikevaihdosta muodostuu liiketoiminnasta vakioasiakkaiden kanssa, mikä on osoitus korkeasta asiakastyytyväisyydestä sekä luottamuksesta yhtiön tuotteisiin ja palveluihin. LOCK-N-STITCHin tarjonta tuodaan vähitellen muihin QuantiServin toimipisteisiin.

"Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme liittyä osaksi QuantiServin liiketoimintaa. Wärtsilän laaja verkosto tarjoaa meille mahdollisuuden laajentaa palveluidemme maantieteellistä ulottuvuutta ja jatkokehittää teknologiaamme ja asiantuntemustamme sekä tuoda lisäarvoa asiakkaille. Meillä on kokemusta 3D-tekniikan käytöstä korjauspalveluissa. Uuden yhteistyön mukanaan tuoma vahva fokus digitalisaatioon tuo tälle alueelle mielenkiintoisia mahdollisuuksia”, kertoo LOCK-N-STITCHin toimitusjohtaja Gary Reed.

LOCK-N-STITCHin omistus siirtyi Wärtsilälle 1.2.2018.

Lisätietoja QuantiServin liiketoiminnasta löydät osoitteesta www.quantiserv.com.

Ole Pyndt Hansen
Johtaja, QuantiServ
Wärtsilä Corporation
olepyndt.hansen@wartsila.com

Hanna Viita
Markkinointijohtaja
Wärtsilä Services
hanna.viita@wartsila.com
Puh. +358 40 167 1755

Wärtsilä Services lyhyesti
Wärtsilä Services luo korkealaatuisia elinkaaripalveluja asiakkailleen ja tehostaa näin asiakkaidensa liiketoimintaa. Laaja valikoima palveluja tukee sekä merenkulkuyrityksiä että energiantuottajia - missä ja milloin tahansa. Palvelut kattavat kaiken alkaen varaosista ja käyttötuesta aina ratkaisuihin jotka varmistavat asiakkaan laitteistojen tai asennusten enimmäiseliniän, entistä paremman tehokkuuden ja varman suorituskyvyn turvallisella, luotettavalla ja ympäristöä säästävällä tavalla.
www.wartsila.com/services

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava älykkään teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Wärtsilä maksimoi asiakkaiden alusten ja voimalaitosten ympäristötehokkuuden ja taloudellisuuden keskittymällä kestäviin innovaatioihin, data-analytiikkaan ja kokonaishyötysuhteeseen. Vuonna 2017 Wärtsilän liikevaihto oli 4,9 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 18.000. Yrityksellä on yli 200 toimipistettä yli 80 maassa eri puolilla maailmaa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.