Wärtsilälle merkittävä tilaus 36 monipolttoainemoottorista kuuteen LNG-kuljetusalukseen

Wärtsilä Oyj Abp, Lehdistötiedote, 28.1.2021 klo 9.30

Teknologiayhtiö Wärtsilä toimittaa monipolttoainemoottorit kuuteen rakenteilla olevaan 172.500 cbm LNG-kuljetusalukseen, jotka tulevat toimimaan Arctic LNG 2 -projektissa Venäjän arktisilla vesillä. Tilaus, jonka arvo on yli 100 miljoonaa euroa, saatiin Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering -telakalta joulukuussa 2020. Sopimukseen sisältyy optio vielä neljästä laivasta.

Sopimuksen saamisessa ratkaiseva tekijä oli Wärtsilän laaja kokemus ja kyky toimittaa tehokkaita ja luotettavia propulsioratkaisuja jäänmurto- ja kaasunkuljetussovelluksiin vaativilla arktisilla alueilla.”Tämä on merkittävä uusien laivojen rakennusprojekti ja pystyimme tarjoamaan teknisen ratkaisun, joka tuo selviä etuja ja kustannussäästöjä asiakkaalle. Kokemuksemme LNG-sovelluksista on vertaansa vailla ja tämä tilaus vahvistaa sen”, sanoo Östen Lindell, Sales Director, East Asia & China, Wärtsilä Marine Power.

Jokaiseen laivaan tulee kuusi Wärtsilä 46DF-monipolttoainemoottoria sekä kaasuventtiiliyksiköt ja apumoottorit. Laitteistojen toimittaminen alkaa elokuussa 2021.

Wärtsilä on aiemmin toimittanut moottorit 15 laivaan, jotka palvelevat Yamal LNG -projektissa, sekä lukuisia monipolttoainemoottoreita muihin Daewoo-telakalla rakennettuihin LNG-kuljetusaluksiin.

Mediakontakti:

Marit Holmlund-Sund
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö
Wärtsilä Marine Power

marit.holmlund-sund@wartsila.com

Kuvateksti: Kuusi uutta 172.500 cbm LNG-kuljetusalusta saavat Wärtsilä 46DF-monipolttoainemoottorit sekä kaasuventtiiliyksiköt ja apumoottorit. @ Wärtsilä

Kaikki Wärtsilän tiedotteet löytyvät osoitteesta https://www.wartsila.com/media/news-releases ja http://news.cision.com/wartsila-corporation jossa voi myös ladata kuvat.

Wärtsilä Marine Power lyhyesti
Wärtsilä Marine Power johtaa meriteollisuutta kohti hiilineutraalia ja kestävää tulevaisuutta. Tarjoamamme valikoima moottoreita, propulsiojärjestelmiä, hybriditeknologioita ja integroituja voimansiirtojärjestelmiä tarjoaa sellaista luotettavuutta, turvallisuutta ja ympäristömyötäisyyttä, jota Wärtsilän älykkään merenkulun visio edellyttää. Tarjoamme asiakkaillemme suorituskykyyn perustuvia sopimuksia, elinkaariratkaisuja ja ylivertaisen maailmanlaajuisen merenkulkualan asiantuntijaverkoston.
www.wartsila.com/marine

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava älykkään teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Wärtsilä maksimoi asiakkaiden alusten ja voimalaitosten ympäristötehokkuuden ja taloudellisuuden keskittymällä kestäviin innovaatioihin, data-analytiikkaan ja kokonaishyötysuhteeseen. Vuonna 2019 Wärtsilän liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 19.000. Yrityksellä on yli 200 toimipistettä yli 80 maassa eri puolilla maailmaa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.