Wärtsilän osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Wärtsilä Oyj Abp, Pörssitiedote, 10.6.2020 klo 11:30

Wärtsilän osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Wärtsilän 5.3.2020 pidetty varsinainen yhtiökokous päätti osakkeenomistajien nimitystoimikunnan perustamisesta. Toimikunta valmistelee hallituksen nimitys- ja palkitsemisasiat. Nimitystoimikunta koostuu viidestä jäsenestä, joista neljä edustaa neljää suurinta osakkeenomistajaa. Viides jäsen on Wärtsilän hallituksen puheenjohtaja. Neljä suurinta osakkeenomistajaa määräytyvät Euroclear Finland Oy:n ylläpitämän osakasluettelon perusteella yhtiökokousta edeltävän kesäkuun 1. päivän tilanteen mukaisesti.

Wärtsilän osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on valittu seuraavat jäsenet:

• Petra Hedengran (lakiasiainjohtaja, Investor AB), Invaw Investor AB:n nimeämänä
  • Reima Rytsölä (varatoimitusjohtaja, sijoitukset, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma), Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman nimeämänä
  • Mikko Mursula (varatoimitusjohtaja, sijoitukset, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen) Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen nimeämänä
  • Satu Huber (toimitusjohtaja, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo) Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon nimeämänä
  • Tom Johnstone (Wärtsilän hallituksen puheenjohtaja)

Kari Hietanen
Johtaja, yhteiskuntasuhteet ja lakiasiat

Johtaja, viestintä, brändi ja markkinointi

Kari Hietanen
Johtaja, yhteiskuntasuhteet ja lakiasiat
kari.hietanen@wartsila.com

Sijoittajatiedustelut:

Sijoittajasuhdejohtaja
Puh: 010 709 5637

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava älykkään teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Wärtsilä maksimoi asiakkaiden alusten ja voimalaitosten ympäristötehokkuuden ja taloudellisuuden keskittymällä kestäviin innovaatioihin, data-analytiikkaan ja kokonaishyötysuhteeseen. Vuonna 2019 Wärtsilän liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 19.000. Yrityksellä on yli 200 toimipistettä yli 80 maassa eri puolilla maailmaa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.