Sisäpiiritieto, tulosvaroitus: Wetteri Oyj laskee taloudellista ohjeistustaan kuluvalle vuodelle

Wetteri Oyj  Sisäpiiritieto  23.8.2024 klo 16.05

Wetteri Oyj laskee taloudellista ohjeistustaan vuodelle 2024. Wetterin aikaisempi ohjeistus sisälsi yritysjärjestelyjä ja niiden tuomia tulos- ja liikevaihtovaikutuksia. Tulos- ja liikevaihtovaikutusten realisoituminen siirtyy ajallisesti. Wetterin toiminnan tuloksellisuuteen on vaikuttanut historiallisen heikko ja odotuksia vaikeammaksi osoittautunut uusien autojen markkinatilanne: Vuoden 2024 uusien autojen ensirekisteröinnit asettuvat 75 000 kappaleen tuntumaan, kun keväällä ennuste oli n. 80 000 uutta henkilöautoa.

Aikaisempi 19.12.2022 annettu ohjeistus

Taloudellinen ohjeistus vuodelle 2024

• Liikevaihto 660–800 miljoonaa euroa
  • Oikaistu liikevoitto 19–23 miljoonaa euroa

Yhtiön keskipitkän aikavälin (3 vuotta) tavoitteena on saavuttaa 1 000 miljoonan liikevaihto ja 30 miljoonan liikevoitto.

Uusi taloudellinen ohjeistus vuodelle 2024

• Liikevaihto 520–640 miljoonaa euroa
  • Oikaistu liikevoitto 12,8–15,6 miljoonaa euroa

Yhtiön kasvustrategiassa ei ole tapahtunut muutosta ja Wetteri jatkaa yritysjärjestelyjen edistämistä. Wetteri on käynnistänyt tehostamisohjelman toiminnan kannattavuuden parantamiseksi. Ohjelma pitää sisällään toimintojen uudelleen organisointia ja päällekkäisyyksien purkamista sekä työvoiman käytön sopeuttamista. Lisäksi toimitilojen käyttöä on tehostettu. Uusien merkkiedustusten myötä odotetaan myös orgaanista kasvua loppuvuoden aikana. Autoala ennustaa n. 10 prosentin kasvua uusien autojen rekisteröinteihin vuodelle 2025.

Wetteri julkistaa puolivuosikatsauksen tammi-kesäkuulta 2024 28.8.2024.

Puh. 0400 689 613,
aarne.simula@wetteri.fi

Panu Kauppinen, talousjohtaja, Wetteri Oyj

Puh. +358 44 236 3740, panu.kauppinen@wetteri.fi