• Wetteri Oyj/

Wetteri toteuttaa viidennen yrityskauppansa ja ostaa Rinta-Joupin Autoliike Oy:n Kia- ja Mitsubishi-liiketoiminnan Oulussa, Porissa ja Rovaniemellä

Wetteri Oyj Lehdistötiedote 1.10.2024 klo 9.00

Autoalan kasvuyhtiön Wetteri Oyj:n tytäryhtiö Wetteri Auto Oy ostaa Rinta-Joupin Autoliikkeen Kia- ja Mitsubishi-liiketoiminnan Oulussa, Porissa ja Rovaniemellä. Liiketoimintakaupassa Wetterille siirtyy Kia- ja Mitsubishi-myynti sekä huolto. Liiketoiminta siirtyy Wetterille 1.10.2024 alkaen, autohuollon henkilökunta siirtyy Wetterin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Wetteri on hiljattain syventänyt yhteistyötään Astara Finland Oy:n kanssa ja laajentanut Kia- ja Mitsubishi-liiketoimintaansa useille uusille paikkakunnille. Wetterin vuotuinen Kia- ja Mitsubishi-myyntivolyymi tulee olemaan n. 1500 ajoneuvoa, ja liikevaihto kokonaisuudessaan n. 125 miljoonaa euroa, sisältäen uusien autojen kaupan, vaihtoautokaupan sekä varaosa- ja huoltotoiminnan.

Aarne Simula, toimitusjohtaja, Wetteri Oyj:

”Wetterille tämä kauppa on merkittävä panostus Kia- ja Mitsubishi-huoltotoiminnan ja myynnin kasvattamiseksi. Hiljattain uutisoimme viidelle uudelle paikkakunnalle laajenevista Kia- ja Mitsubishi-edustuksista, ja tämä kauppa jatkumoa markkina-asemamme vahvistamiselle. Valtakunnallinen ja kasvuhakuinen Wetteri on vahvoilla, kun autojen maahantuojat järjestävät jälleenmyyjäverkostojaan uusiksi ja pudotuspeli autoalalla jatkuu.”

Sami Kankaanpää, toimitusjohtaja, Rinta-Joupin Autoliike Oy:

”Liiketoimintakaupan myötä suomalainen vakavarainen perheomistukseen kuuluva Rinta-Joupin Autoliike Oy selkeyttää strategiaansa ja keskittyy tulevaisuudessa vaihtoajoneuvokauppaan, tarkkaan valikoitujen uusien henkilöautojen merkkiedustuksiin niin myynnin kuin huollon puolella sekä matkailuajoneuvojen myyntiin ja huoltoon. Liiketoimintakauppa mahdollistaa meille entistä voimakkaamman markkinaosuuden kasvun, jolla vahvistamme asemaamme yhtenä Suomen suurimpana käytettyjen autojen myyjänä ja ostajana.”

Wetterillä on Kia- ja Mitsubishi-edustus Oulussa, Joensuussa, Kajaanissa, Lempäälä, Iisalmessa, Porissa, Rovaniemellä, Kemissä ja Ylivieskassa.

Puh. 0400 689 613, aarne.simula@wetteri.fi

Sami Kankaanpää, toimitusjohtaja, Rinta-Joupin Autoliike Oy

Puh. 0445994247, sami.kankaanpaa@rinta-jouppi.com

Wetteri Oyj on yrittäjäohjattu autoalan kasvuyhtiö. Henkilö-, hyöty- ja raskaan liikenteen ajoneuvojen vähittäiskaupan lisäksi yhtiö tuottaa huolto- ja vauriokorjaamopalveluita henkilöautoista raskaaseen kalustoon. Yhtiöllä on kotimaassa 50 toimipistettä, pääkonttori sijaitsee Oulussa. Yhtiö työllistää n.1000 henkilöä, joista n. 76 % työskentelee huolto- ja vauriokorjaamopalveluissa. Wetteri on autoalan digitalisaation edistäjä ja tärkeä toimija yhteisellä matkalla kohti päästötöntä autoilua. Lisätietoja: www.sijoittajat.wetteri.fi